تفاوت استرس و اضطراب و راه های درمان آنها


به طور خلاصه، استرس پاسخ بدن شما به یک علت است و به طور کلی یک تجربه کوتاه مدت است. استرس می تواند مثبت یا منفی باشد. وقتی استرس دارید و پروژه ای را که تا آخرین لحظه نگه داشته اید را تمام می کنید، مثبت است. زمانی که استرس باعث بی خوابی، تمرکز ضعیف و اختلال در فعالیت های روزانه می شود، منفعل هستند. استرس واکنشی است به یک تهدید در شرایط خاص. شباهت های زیادی بین علائم استرس و اضطراب وجود دارد.

انواع اختلالات عاطفی و جسمی مرتبط با استرس وجود دارد، از جمله افسردگی، اضطراب، حملات قلبی، سکته مغزی، اختلالات گوارشی، چاقی و فشار خون بالا. اگرچه استرس را می توان از راه های مختلفی تشخیص داد، اما به شناخت برخی از علائم رایج آن کمک می کند. هنگامی که فردی استرس دارد، ممکن است علائم زیر را داشته باشد:

– تپش قلب

حمله شدید به احساسات

– تنهایی

تنفس سریع یا تنگی نفس

افکار مضطرب

خلق و خو، تحریک پذیری یا عصبانیت

– حالت تهوع

– سرگیجه

اسهال یا یبوست

– درد و ناراحتی

حمله شدید به احساسات

– تنهایی

مقایسه یکی از عوامل اصلی استرس در انسان است

تفاوت استرس و اضطراب را بدانید، تفاوت استرس و اضطراب چیست، تفاوت بین استرس و اضطراب را بدانید

تفاوت استرس و اضطراب چیست؟

علائم اضطراب چیست؟

از سوی دیگر، اضطراب یک اختلال روانی مزمن است که می تواند ناشی از استرس باشد. اضطراب، بر خلاف استرس، با از بین رفتن تهدید از بین نمی رود. اضطراب برای مدت طولانی ما را همراهی می کند و می تواند باعث اختلال قابل توجه در فعالیت های اجتماعی، شغلی و سایر فعالیت های مهم شود.

هنگامی که فردی مضطرب است، ممکن است علائم زیر را داشته باشد:

– تپش قلب

– تنفس سریع و پی در پی

احساس عصبی بودن

– تنش

– تعریق

– بیخوابی

احساس غم یا ترس

اسهال یا یبوست

تفاوت استرس و اضطراب:

منبع استرس و اضطراب

مهمترین تفاوت استرس و اضطراب این است که استرس علت خاصی دارد. اما دلیل خاصی برای نگرانی نداریم. وقتی انسان می گوید مضطرب هستم و این اضطراب و ترس دلیل خاصی دارد که متوجه می شود; می گوییم او از اختلال استرس رنج می برد.

اما وقتی نگرانی و تشویش بی دلیل باشد و دلیل مناسبی برای آن نداشته باشد. فرد از اختلال اضطراب رنج می برد و تا کنون می دانیم که استرس صحبت کردن، استرس امتحان دانشگاه و فشار رانندگی درست است و نمی توان از کلمه اضطراب برای چنین مواردی استفاده کرد.

استرس به سرعت از بین می رود، اما اضطراب اغلب طولانی تر است

در مورد استرس، وقتی پزشک مشاور عامل مزاحم را از فرد خارج می کند، تنش نیز از بین می رود، اما اضطراب اغلب بیشتر از استرس طول می کشد و فرد تجربه کننده اگر از نوع عمیق باشد، دچار اضطراب می شود. حملات یا حملات پانیک.

حملات پانیک به عنوان مقدار زیادی از ترس و اضطراب تعریف می شود که فرد نمی تواند آن را کنترل کند. این افراد ضربان قلب بالا، تعریق، تغییرات در سیستم تنفسی و اسیدیته معده را تجربه می کنند. مراجعه به روانپزشک برای درمان اضطراب کاری ضروری است زیرا اضطراب مداوم می تواند مشکلات جسمی مانند مشکلات قلبی و گوارشی را برای افراد ایجاد کند.

تفاوت استرس و اضطراب را بدانید، تفاوت استرس و اضطراب چیست، تفاوت بین استرس و اضطراب را بدانید

تفاوت استرس و اضطراب را بیاموزید

درمان استرس

یادگیری نحوه مقابله با استرس نیاز به آزمون و خطا دارد. پس ممکن است دوست شما از روشی برای درمان استرس شدید استفاده کند اما این روش برای شما کاربردی نباشد. پس بهتر است به جای نگرانی و نگرانی بیشتر به دنبال راه حل مناسب برای خود باشید.

برخی از رایج ترین راه های درمان و کنترل استرس عبارتند از:

یک نفس عمیق بکش

تنها کاری که در مواقع استرس می توانید انجام دهید این است که آرام نفس بکشید. برای اینکه بتوانید این کار را در مواقع استرس به خوبی انجام دهید، باید در حین آرامش، تنفس عمیق را تمرین کنید.

ذهن را آرام کند

در حال حاضر کاربردهای زیادی برای آرام کردن ذهن و کنترل و درمان استرس وجود دارد. اما پیشنهاد ما برای آرام نگه داشتن ذهن این است که مدت زمان مشخصی در روز از فضای دیجیتال دور بمانید. بهتر است چند ساعتی را بدون موبایل سپری کنید و به طبیعت بروید. پیاده روی معجزه می کند.

ورزش روزانه

تمرینات روزانه نه تنها برای درمان استرس و اضطراب، بلکه برای پیشگیری از آنها نیز مفید است. مواد شیمیایی که بدن شما در طول ورزش تولید می کند، واکنش بدن و ذهن شما را به موقعیت های چالش برانگیز کنترل می کند.

تفاوت استرس و اضطراب را بدانید، تفاوت استرس و اضطراب چیست، تفاوت بین استرس و اضطراب را بدانید

استرس و اضطراب چیست؟

مدیریت و درمان اضطراب

تمرینات تنفسی

تنفس درست زمانی که فرد مضطرب و پرتنش است می تواند به افراد مبتلا به حملات پانیک کمک زیادی کند. این نوع تنفس که تنفس دیافراگمی نیز نامیده می شود، با مشورت مراجعینی که حملات اضطرابی را تجربه می کنند، انجام می شود.

با افراد آرام ارتباط برقرار کنید

این واقعیت انکارناپذیر است که معاشرت با افراد مزاحم و پرمشغله باعث کاهش آرامش می شود. بهترین روانپزشک برای افرادی که نیاز به درمان اختلال اضطراب دارند، همیشه نزدیک افراد و مکان های آرام است.

تغییر سبک زندگی

قبل از شروع مصرف دارو، می توانید تغییراتی در زندگی روزمره خود ایجاد کنید و نتایج آن را مشاهده کنید. ورزش روزانه، خواب مناسب، تغذیه سالم و پرهیز از کافئین و الکل همگی از داروهای خانگی هستند که می توانند علائم اضطراب را کاهش دهند.

همه افراد دوره های استرس شدید را پشت سر می گذارند. مهم است که یاد بگیرید چگونه استرس خود را مدیریت کنید و چه زمانی به دنبال کمک باشید. زمانی که استرس را نمی توان کنترل کرد و علائم اضطراب در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، زمان آن فرا رسیده است که وضعیت خود را توسط پزشک یا روانشناس ارزیابی کنید.

پزشکی

یکی از رایج ترین راه ها برای افرادی که نمی توانند وضعیت خود را تغییر دهند مراجعه به روانپزشک و استفاده از داروهای ضد اضطراب و مسکن است. بهترین مراکز روانشناسی روانپزشک همیشه با روانپزشک در تماس نزدیک است و افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می توانند علاوه بر مدیریت عملی اضطراب از داروها نیز استفاده کنند.

روان درمانی

گفتار درمانی برای کمک به افراد در شناسایی، درمان و مدیریت عوامل اضطراب مفید است. درمان شناختی رفتاری (CBT) یک درمان کوتاه مدت بسیار مفید است که به افراد کمک می کند تا مهارت های خاصی را برای هدف قرار دادن عوامل اضطراب خود بیاموزند.

دیدگاهتان را بنویسید