جزئیات «سفر رئیس جمهور به عمان» از زبان سفیر ایران در مسقط



سفیر کشورمان در مسقط درباره جزئیات سفر امروز ابراهیم رئیسی به سلطنت عمان صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با روزنامه الراویه گفت: روابط ایران و عمان در همه زمینه ها از جمله حوزه سیاسی در سطح بالایی قرار دارد. ، و دارای پایه و اساس هستند. همسایگی و مشترکات تاریخی و فرهنگی». در این روابط یافت نمی شود.

وی در سفر امروز ابراهیم رئیسی به مسقط گفت: این سفر به تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور کمک می کند. چشم انداز گسترده ای برای تقویت روابط اقتصادی وجود دارد و روابط دو کشور در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و از این رو تقویت روابط اقتصادی دو کشور یکی از اولویت های آن است.

سفیر کشورمان با قدردانی از نقش مثبت و مهم سلطنت عمان، به نقش این کشور در پیگیری مذاکرات ایران و عربستان که در بغداد برگزار شد، اشاره کرد.

علی نجفی در ادامه همکاری های دوجانبه ایران و سلطان نشین عمان در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و توریسم درمانی تاکید کرد: با توجه به امکانات دو کشور، این زمینه یکی از روشن ترین زمینه های همکاری بین دو کشور است. بسیاری از شهروندان عمانی در سال های اخیر برای درمان به شهرهای مختلف ایران به ویژه شیراز سفر کرده اند. بسیاری از شهروندان ایرانی نیز برای فرصت های گردشگری و همکاری های اقتصادی و تجاری به عمان سفر می کنند.

النجیفی همچنین از تصمیم برای لغو روادید برای ایرانیانی که مایل به سفر به سلطنت عمان برای مدت دو هفته هستند و همچنین معافیت ویزا برای شهروندان عمانی که به ایران سفر می کنند، قدردانی کرد.

وی گفت: ابراهیم رئیسی در این سفر با پادشاه عمان و برخی مقامات دیگر دیدار خواهد کرد و دیدارها و رایزنی‌های بلندپایه مقامات دو کشور می‌تواند به تقویت روابط دوجانبه و زمینه‌سازی برای توسعه روابط دوستانه کمک کند. .

و سفیر ایران در عمان ادامه داد: در این سفر تفاهم نامه ها و تفاهم نامه هایی منعقد و رایزنی در خصوص فعال سازی قرارداد عشق آباد که بین ایران، سلطان نشین عمان، ترکمنستان و ازبکستان امضا شده است، انجام خواهد شد. وضعیت و جنگ روسیه و اوکراین، این توافق از اهمیت بالایی برخوردار است».

علی نجفی همچنین بر اهمیت همکاری ایران و سلطان نشین عمان در زمینه بنادر اشاره کرد.

سفیر کشورمان همچنین از سیاست خارجی عمان و تلاش های آن برای حل اختلافات و بحران های منطقه قدردانی کرد و گفت: ایران از نقش سازنده مسقط استقبال می کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حل مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه و عدم پذیرش دخالت خارجی در امور منطقه خاطرنشان کرد: ایران خواستار همکاری با کشورهای منطقه و حل مشکلات منطقه در چارچوب گفت وگو است. و همکاری ما معتقدیم این روابط می تواند سوء تفاهم ها را از بین ببرد و زمینه ای برای همکاری دوستانه بین ایران و کشورهای مختلف ایجاد کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید