روسیه برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین اعلام آمادگی کرد



تلویزیون بلاروس به نقل از ولادیمیر مدینسکی گفت که «تعلیق مذاکرات کاملاً ابتکار اوکراین بوده و توپ در زمین آنهاست».

وی افزود: ما آماده ادامه گفتگو هستیم. روسیه هرگز چنین گفتگوهای سطح بالا را رد نکرده است. این چیزی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها گفته است. نکته این است که باید مقدمات جدی برای نشستی در سطح بالا از جمله دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین فراهم شود.

اظهارات مدینسکی یک روز پس از آن مطرح می شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد که جنگ تنها از طریق دیپلماسی پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اخیرا اعلام کرد که اوکراین اراده کامل برای مذاکره با روسیه برای پایان دادن به درگیری های جاری در خاک خود را ندارد.

پسکوف گفت: «مذاکرات به خوبی پیش نمی‌رود و ما شاهد عدم اراده کامل مذاکره‌کنندگان اوکراینی برای ادامه این روند هستیم».

رئیس جمهور اوکراین پیش از این روسیه را مقصر دانسته و مسکو را مسئول شکست مذاکرات دانسته است.

مقامات روسیه و اوکراین روز سه شنبه هفته گذشته گفتند که مذاکرات صلح بین دو کشور متوقف شده است. هر دو طرف یکدیگر را مقصر می دانند و مسکو می گوید ممکن است بازگشت به مذاکرات دشوار باشد.

رئیس جمهور روسیه گفت که نیروهای روسیه در حال انجام عملیات ویژه برای خلع سلاح و خلع سلاح اوکراین هستند. غرب و کی یف این انگیزه ها را بهانه های نادرستی برای تجاوز می دانند.

تاکنون هزاران نفر در جنگ اوکراین کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند. روسیه همچنین با تحریم‌های شدید غرب مواجه است و نگرانی‌ها از رویارویی گسترده‌تر بین روسیه و ناتو وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید