سرمایه گذاران ناآگاه از طریق مشاوران یا صندوق ها وارد بازار سهام می شوند



عضو نظارت شورای عالی بورس با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه یا باید از طریق مشاوران سرمایه گذاری باشد یا صندوق های سرمایه گذاری، گفت: بورس بهترین فرصت برای راه اندازی این فرهنگ است. برگزاری دوره های آموزشی رایگان در این راستا می تواند اولین قدم در این راستا باشد تا شاهد اتفاقات تلخ سال های گذشته نباشیم.

محسن علیزاده در گفت وگو با ایسنا، درباره برپایی چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال معرفی کردند، برگزاری چنین رویدادی می تواند باشد. بهترین فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مالی نوظهور است تا از پتانسیل رویداد برای ارائه خدمات خود به عموم مردم استفاده کنند تا مردم حداکثر بهره را از این خدمات ببرند. برگزاری این نمایشگاه در سالی که به عنوان سال تولید معرفی شد می تواند شکاف سرمایه گذاران و موسسات مالی را کاهش دهد. افرادی که با اصول سرمایه گذاری آشنا نیستند می توانند در مورد تکنیک های سرمایه گذاری در بازارهای تخصصی آموزش داده شوند و سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند. بنابراین آشنایی با سهامداران و ورود تخصصی به بازارها می تواند چرخه تولید را در کشور ارتقا دهد. ارتباط نزدیک بین شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه بهترین فرصت برای موسسات مالی است تا خدمات مالی خود را عمومی و عمومی کنند.

وی درباره امکانات بازار پول برای حضور در این رویداد مالی توضیح داد: بازار پول امکانات زیادی برای حضور در نمایشگاه دارد. ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید با خدمات متفاوت که تمامی سلایق سرمایه‌گذاری را پوشش دهد، یکی از قابلیت‌هایی است که مؤسسات مالی باید با فرهنگ‌سازی مناسب داشته باشند. این فرهنگ سازی باید در بین همه سرمایه گذاران و عموم مردم نهادینه شود و ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه یا از طریق مشاوران سرمایه گذاری و یا صندوق های سرمایه گذاری باشد و این بر عهده قانونگذار بازار سرمایه است. نمایشگاه بورس بدون شک بهترین فرصت برای شروع ساختن این فرهنگ است. برگزاری دوره های آموزشی رایگان در این زمینه با کمک اساتید مجرب می تواند اولین قدم در این راستا باشد و انتظار می رود موسسات مالی با برگزاری این دوره ها با این روش های سرمایه گذاری آشنا شوند تا شاهد اتفاق تلخی نه سال های گذشته باشند.

عضو ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ارتباط بین موسسات مالی در این رویداد مالی گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر توجه ویژه به تولید و اشتغال زایی، می توان گفت که این نمایشگاه فرصت مناسبی است به طوری که موسسات مالی آنها می توانند از قابلیت های یکدیگر برای هوشمندتر کردن بازار مالی استفاده کنند. همکاری متقابل ایجاد شده بین مؤسسات مالی در این رویداد می تواند کیفیت و سطح خدمات ارائه شده به افراد و سرمایه گذاران را بهبود بخشد.

علیزاده این نمایشگاه را فرصتی برای نهاد نظارتی دانست تا از توان خود برای اقناع افکار عمومی نسبت به اتفاقات سال 99 و افزایش حوزه های آموزشی و رسانه ای استفاده کند.

بر اساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از 2 تا 5 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید