سنگال اولین مقصد برای اولین سفر آفریقایی صدراعظم آلمان از زمان انتصاب وی است



اولاف شولتز صدراعظم آلمان در آغاز سفر سه روزه خود به آفریقا برای اولین بار از زمان تصدی سمت خود به سنگال سفر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، وی در اولین مقصد این سفر که روز یکشنبه آغاز شد، در سنگال توقف کرد و در نشست خبری مشترک با مکی سال، رئیس جمهور سنگال در داکار گفت که کشورش قصد دارد با سنگال یک میدان گازی را اکتشاف کند. همکاری در سواحل این کشور غرب آفریقا.

این سیاستمدار سوسیال دموکرات گفت: ما تبادل نظر در مورد این موضوع را آغاز کرده ایم و پس از این گفتگوها به صورت تهاجمی این کار را در سطح کارشناسی ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه منطقی است که “این همکاری از نزدیک ادامه یابد”، خاطرنشان کرد که این نشان دهنده تمایل مشترک دو طرف است.

شولتز گفت کشورش می خواهد با سنگال در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و گاز طبیعی مایع کار کند.

شولتز گفت که او همچنین فعالانه امکان صادرات غلات از اوکراین و تامین کودهای شیمیایی را برای آن فراهم خواهد کرد و برای جلوگیری از خشکسالی و بحران غذایی در آفریقا با تغییرات آب و هوایی مبارزه خواهد کرد.

صدراعظم آلمان همچنین قصد دارد به عنوان بخشی از اولین سفر خود به این قاره از زمان تصدی پست صدراعظم در حدود شش ماه پیش به نیجر و آفریقای جنوبی سفر کند.

دویچه وله اعلام کرد که شولتز در این سفر درباره تعدادی از موضوعات مهم از جمله جنگ اوکراین، همکاری های اقتصادی و بحران کرونا گفتگو خواهد کرد.

ایستگاه بعدی شولتز نیجر است. دولت آلمان آن را “لنگر ثبات” در منطقه جنوب صحرا می نامد.

آلمان پیش از این از سنگال و آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس سران G7 دعوت کرده بود که قرار است در ژوئن آینده برگزار شود.

در این اجلاس تلاش خواهد شد تا موضع مشترکی در مورد روسیه که پس از پیوستن به کریمه در سال 2014 از گروه هشت جدا شد، به توافق برسد. رهبران شرکت کننده در اجلاس G7 همچنین قصد دارند در مورد تهدید تغییرات آب و هوایی گفتگو کنند.

این سفر در بحبوحه جنگ اوکراین و بحران غذایی ناشی از تحریم روسیه بر صادرات غلات از اوکراین اهمیت دارد.

شولتز تاکنون تنها از نزدیکترین متحدان کشورش خارج از اروپا، یعنی آمریکا، اسرائیل و ژاپن دیدن کرده است، به عبارت دیگر، سفر به آفریقا نشانه آن است که قاره همسایه را حتی در زمان جنگ در اروپا نباید فراموش کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید