فنلاند و اتریش بیش از 330 میلیون یورو از دارایی های روسیه را مسدود کردند



اتریش دارایی های روسیه را در 97 حساب مسدود کرد، از جمله پنج دارایی مرتبط با الیگارش های تحریم شده روسیه، که مجموعا 254 میلیون یورو بود. فنلاند حدود 79 میلیون یورو از دارایی های روسیه را مسدود کرده است.

به گزارش یاهو نیوز، یک کارگروه بین‌وزارتی برای ردیابی دارایی‌های شهروندان تحریم‌شده روسیه از جمله دفتر حفاظت از قانون اساسی، بانک ملی اتریش، دفتر بازار مالی اتریش و چندین وزارتخانه دیگر تشکیل شده است. کشور وجود دارد.

کارل نوهامر، صدراعظم اتریش تاکید کرد که این اقدامات به طور خاص پول این الیگارش ها را هدف قرار داده است تا ضربه سختی به آنها وارد شود.

دولت اتریش روز جمعه (6 ژوئن) طرحی را برای افزایش وجوه مسدود شده روسیه آغاز کرد.

نهمر، تنها رهبر اتحادیه اروپا که پس از جنگ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد و مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: «اتریش تمام تلاش خود را برای اعمال تحریم ها علیه تندروها و حامیان پوتین انجام داده است.

با این حال، اتریش در توقیف دارایی های روسیه بدتر از سایر کشورها عمل کرد. این کشور تا پایان آوریل 216 میلیون یورو از دارایی های روسیه را مسدود کرد، در حالی که هلند 400 میلیون یورو و ایتالیا 800 میلیون یورو از دارایی های روسیه را در همین مدت مسدود کردند.

در همین حال، گروهی از فعالان برای مدت کوتاهی یک ویلا در نزدیکی شهر سالزبورگ را اشغال کردند که با ایگور شووالوف، معاون سابق نخست وزیر روسیه مرتبط است.

مقامات فنلاند تاکنون حدود 84 میلیون دلار (حدود 79 میلیون یورو) از دارایی های روسیه را در ارتباط با تحریم ها علیه مسکو مصادره کرده اند. در میان اموال مصادره شده، خروج 21 کشتی تفریحی لوکس روسیه از بنادر فنلاند ممنوع است. فنلاند همچنین بیش از 100 واگن باری به مقصد روسیه را به ارزش ده ها میلیون دلار توقیف کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید