نخستین نمایشگاه جمعی هنرمندان خوشنویس عربی در جزیره کیش افتتاح شد



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با حمایت کارگزار فرهنگی و اجتماعی این سازمان، برای اولین بار خوشنویسان جزیره آثار خود را در قالب یک نمایشگاه ارائه کردند.»

بدریه بحرینی افزود: در این نمایشگاه 9 استاد و هنرمند خوشنویس الجزیره در بخش های مختلف خوشنویسی 95 اثر خوشنویسی در قالب خط نستعلیق، خط شکسته نستعلیق، نسخ و نسخ خلق کردند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 28 تا 22 خرداد و از 18 تا 22 خردادماه آماده بازدید است، اظهار کرد: بهزاد قنانیان، علی الشربانی، رمضان اقبال حضوری، حسین ابراشی، سیدمحمود اهری حسینی، علی حسین پور شیرازی، محسن خوشنویسان، قولامرضا. شهفری و حجت الاسلام سید محسن طباطبایی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

حسین ابرشی وی متولد 1358 تهران و دارای دیپلم دبیرستان از انجمن خوشنویسان ایران و 10 اثر در کتاب هنرمندان آسیایی است.

رمضان اقبال حضوری وی متولد 1336 شمسی، دارای مدرک ممتاز خوشنویسی و شاگرد دوره متوسطه اول استاد امیرخانی در سال 1368 شمسی است. سید محمود اهری حسینی همچنین متولد 1355، معلم دبیرستان و دارنده مدرک افتخاری انجمن خوشنویسان ایران است و در زمینه خوشنویسی فعالیت می کند.

علی حسین پورشیرازی وی متولد 1341، دارای بیش از چهار دهه سابقه دانشجویی، دارای دیپلم افتخار در هنر دفاع مقدس، شرکت در کتابت قرآن، کتیبه و موکب های مذهبی استان فارس، مساجد جزیره کیش است. در کارنامه او

محسن الخطاطین وی همچنین دارای مدرک فوق لیسانس و فوق لیسانس از انجمن خوشنویسان گلبایگان بوده و از شاگردان امیرخانی در سال 1375 بوده است. غلامرضا شاهورانی وی متولد 1346 و فعالیت هنری خود را از سال 1380 آغاز کرد و به عنوان مدرس در انجمن خوشنویسان جدید ایران و خوشنویسی با قلم مشغول به کار است.

علی الشربانی وی متولد 1334 در کرمانشاه است و از سال 1394 مدیر انجمن خوشنویسان جزیره کیش بوده و دارای رتبه بالایی از انجمن خوشنویسان ایران است.

گفت کنتیان همچنین متولد 1355 و با 25 سال سابقه هنرجویان خوشنویسی، آزمون فوق متریک نستعلیق را با موفقیت پشت سر گذاشت. حجت الاسلام سید محسن طباطبایی وی در سال 1353 در شهر قم متولد شد و فعالیت هنری خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زادگاهش آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید