نقد سردار از حضور رهبری انقلاب و روحانیت در جبهه



و معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: اگر روحانیت همراه امام راحل، اگر به مردم بگویند عذاب بکشید، آنها هم آسیب می بینند یا اگر به مردم بگویند دین خدا را به خطر بیندازید، خودشان در خطرند.

سردار محمدرضا نقدی به مناسبت برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تفاوت روحانیت اهل بیت با روحانیت سایر مذاهب در همین است – ایثار و فداکاری. جهاد». از شهید سلیمانی شنیدیم که سران ما در دفاع مقدس در قرارگاه ننشستند و دستور پیشروی سربازان را ندادند، بلکه خودشان در نبرد حضور داشتند و به رزمندگان دستور همراهی دادند. این فقط در مورد رهبران عملیاتی ما صدق نمی کند، بلکه در مورد رهبران مذهبی و سیاسی جامعه، روحانیت نیز به دور از رهبران نظامی صدق می کند. در دوران دفاع مقدس و انقلاب بیشترین تعداد شهدای جامعه از طبقه روحانیت بوده و 4000 شهید دادند. درست است که سایر اقشار مانند طلاب تقدیم 36 هزار شهید یا طلاب تقدیم 5 هزار شهید، اما جامعه آنها هم جامعه بزرگ تری بود، اما این آمار از جامعه روحانیت که کمتر از 100 هزار نفر بود، باقی ماند.

و ادامه داد: این جهاد منحصر به جوانان روحانی یا طلاب نیست، بلکه شیوخ روحانیت از آیت الله دستغیب تا مدنی، الاشرفیه اصفهانی، شهید بهشتی و دیگر شهدای بزرگوار هستند. این خود راهنمای راه راست است و افرادی که دیگران را به این راه دعوت می کنند به راه ایمان دارند. این به بحث در مورد جامعه پایان داد. اگر اینها در حوزه می نشستند و فتوا می دادند، امر و نهی می کردند و مردم را به فداکاری دعوت می کردند، اما در این عرصه ها ظاهر نمی شدند، مردم فکر نمی کردند که بیایند و از انقلاب دفاع کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: قبل از انقلاب نیز روحانیون در این مناطق فعالیت داشتند و آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری زیر شکنجه جان باختند و مقاومت بی نظیری از خود نشان دادند. شاهد حضور روحانیون در عرصه مقابله با جریان نفاق، دفاع و حفظ انقلاب و مقابله با گروهک های تجزیه طلب بودیم. باید از عظمت روحانیت شهید یاد کرد و این همایشی که برگزار شد نیاز مبرمی برای تجلیل از این روحانیون بود. این روحانیون شهید باید شناسایی و به جامعه معرفی شوند. ما فضاهای بزرگی برای کار فرهنگی ساخته‌ایم، افراد زیادی را استخدام کرده‌ایم و از امکانات زیادی استفاده می‌کنیم، اما برای نشان دادن عظمت کاری که این روحانیون شهید در جبهه انجام دادند، در هیچ جلوه‌ای جز در حوزه خودش تکرار نمی‌شود.

نقدی با انتقاد از اینکه وصیتنامه و سخنان شهدای روحانی باید به نسل امروز منتقل شود، اظهار داشت: باید بیش از امروز تلاش کنیم تا عظمت روح این صوفیان و بزرگان خدا را که در خط مقدم بودند نشان دهیم. از جهاد و نسل امروز را مدیون چه کسانی هستیم. اگر امروز می بینیم که در دنیا افراد بی نظیری داریم و این مردم در تاریخ بی نظیر بودند و چهل سال در سخت ترین شرایط توطئه و نقشه های رنگارنگ دشمن ایستادند و جان باختند، جوانی بخشیدند، عزت و مشقت دادند اما ماندگار شدند. به قول آنها این یک رویداد تاریخی منحصر به فرد است که چنین انقلابی با چنین مردمی همراه شده است. شخصیت امروز جامعه ما که در مقابل توطئه های آمریکا محکم ایستاده بود، توسط این روحانیون پرورش یافت.

وی با تایید اینکه احساس رزمندگان در جبهه ها با احساس روحانیت متفاوت بود، گفت: علمایی که به عقاید خود عمل می کردند در زمان رسیدن به صف و جبهه شخصیت های متفاوتی در رابطه با رزمندگان داشتند. انگار با خود مرحوم امام ارتباط داشتند و اعتمادشان به این امام خیلی زیاد بود و این به خاطر این بود که کارگزارشان را می شناختند. اگر این روحانیون به مردم بگویند عذاب بکشید، رنج می برند یا اگر از مردم بخواهند دین خدا را به خطر بیندازند، خودشان به خطر می افتند. در ماه های اول جنگ که امام راحل برای حضور در جبهه محدودیتی قائل نبودند، خود مقام معظم رهبری در جبهه، در میان رزمندگان و در کمین بودند و در جبهه ها حضور داشتند. چه شخصیتی با این موقعیت و همراهی نزدیک با رهبری انقلاب به راحتی خود را به خطر می اندازد؟ اینها درس های بزرگی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحانیون واقعی و خالص ما وجه ممتاز کسانی بودند که شعار می دادند و فقط حرف می زدند و بعدها دچار انحراف می شدند، آیت الله بهاء الدینی و آیت الله مشکینی و داورانشان در خط مقدم بودند. شب عملیات در منطقه بودند و از افراد مسن هم بودند که نیازی به حضور آنها در جبهه نبود. چند دقیقه بعد از مرگش و اگر دقایقی زودتر به او کمین می کردند، شهید می شد، یک بار دیگر نارنجکی به سمت بوکان پشت اتاقی که در آن اقامت داشت پرتاب شد که خدا نخواست این اتفاق بیفتد. آخرین بار. آنها در راه ایلام بودند که هلیکوپترشان با هواپیماهای جنگی عراقی که برای بمباران منطقه آمده بودند برخورد کرد.

نقدی ادامه داد: روحانیونی که همراه امام بودند با سن و سال خود در میانه میدان جنگ بودند و حتی به خود امام هم گفته شد که جمران توسط صدام به بمب گذاری تهدید می شود و به همین دلیل باید برای آنها سرپناهی فراهم شود. قبول نکردند. شاید اگر کوچکتر بودند خودشان به میدان می آمدند. این ویژگی برای کسانی است که با خط و راه خود بودند، به آن ایمان داشتند و در خطر بودند.

وی با اشاره به جایگاه روحانیون اهل سنت در دفاع از انقلاب تاکید کرد: ما از روحانیون اهل سنت عاشق اهل بیت که در جبهه ها حضور داشتند و به شهادت رسیدند کم نداشتیم. فداکاری معلمان ما در کردستان و مولانا در سیستان و بلوچستان فراموش نشدنی است. اینها مردان جنگنده بودند. ماموستا احمدی از آن دسته افرادی بود که وقتی کومولوس ها به آنها حمله کردند قرآن را سوزاندند. مامستا شیخ الاسلام که نماینده مردم سنندج در خبرگان بود، مقاومت آنان منجر به ترور وی توسط ضدانقلاب شد. ما ده ها معلم شهید در کردستان داریم که هر کدام هدف اصلی دشمنان برای از بین بردن آنها بودند و در بمباران و حوادث مشابه شهید نشدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روحانیون برجسته اهل سنت داریم که حاملان پرچم وحدت بودند، گفت: ارادت و عشق آنها به امام و انقلاب و همراهی با رزمندگان بر هیچکس پوشیده نیست. ” در یک انقلاب شاهد شهدایی از همه مذاهب اسلامی بودیم. شهدایی که جان خود را فدای نظام کردند مظهر وحدت هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید