نکاتی برای عکاسی حرفه ای با Huawei nova 9 SE


نوا 9 اس ای یکی از جدیدترین گوشی های هواوی است که به صورت رسمی در بازارهای داخلی ایران عرضه شده است. برای اولین بار در یک گوشی میان رده، هواوی از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده کرده است که Nova 9SE را به گزینه ای ایده آل برای عکاسی با موبایل تبدیل می کند. ماژول دوربین چهارگانه را در این گوشی می بینیم که از ترکیب سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین زاویه باز 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است. اما در این مقاله قصد داریم بدون توجه به مشخصات سخت افزاری، به قابلیت های عکاسی و فیلم برداری Nova 9SE بپردازیم.

امکان ضبط همزمان فیلم با دو دوربین یا وبلاگ ویدیویی

بدون شک یکی از جذاب ترین ویژگی های Nova 9SE امکان ضبط ویدیوی Vlog یا حالت نمایش دوگانه است. با این قابلیت می توانید دو دوربین این گوشی را همزمان فعال کنید. این دو دوربین می توانند دوربین اصلی و دوربین عریض و یا دوربین اصلی و دوربین سلفی باشند. هر کدام از این دو حالت کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. فرض کنید می خواهید محتوای ویدیویی تولید کنید و می خواهید حال و هوای بیننده ویدیو را در حال حاضر نشان دهید، روی یک موضوع خاص تمرکز کنید و در مورد آن به روشی خاص صحبت کنید. برای این کار می توانید دوربین اصلی و دوربین واید را با هم فعال کنید. حتی می توانید در سه مرحله روی دوربین اصلی زوم کنید تا به طور کامل روی سوژه خود فوکوس کنید. از طرف دیگر، می‌توانید دوربین اصلی را با دوربین سلفی فعال کنید تا بیننده و همچنین محیط، عکس شما را در لحظه ببیند، به مکالمات شما گوش دهد و واکنش‌های شما را ببیند. این ویژگی راه های زیادی برای ایجاد محتوای بصری خلاقانه در اختیار شما قرار می دهد.

عکاسی حرفه ای در حالت خط مقدم

بیشتر اوقات هنگام استفاده از عکاسی از تنظیمات خودکار گوشی استفاده می کنیم و تمام تنظیمات را به هوش مصنوعی واگذار می کنیم. اما اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر و مطابق با سلیقه خود عکاسی کنید، ممکن است تنظیمات خودکار تمام انتظارات شما را برآورده نکند. اینجاست که Pro Nova 9SE Pro به کمک شما می آید. در این حالت می توانید ISO، روشنایی تصویر، فوکوس روی سوژه ها، نقطه فوکوس دوربین، کنتراست و گرفتن عکس های مختلف را به صورت دستی تنظیم کنید. به عنوان مثال، می توانید یک قاب جنگلی معمولی را به یک تصویر تیره و کسل کننده یا فضایی پر از رنگ های زنده با نور شدید خورشید تبدیل کنید.

عکسبرداری در حالت ها سوپر ماکرو و دقت بالا

برای گرفتن عکس های با کیفیت با فریم های معمولی و ماکرو می توانید از قابلیت های HD و Ultra Macro استفاده کنید. در حالت وضوح بالا، تمام تنظیمات به صورت خودکار انجام می شود، اما می توانید با جزئیات بالاتر و البته حدود سه تا چهار برابر یک عکس معمولی عکس بگیرید. این تصاویر می توانند برای چاپ روی کاغذ عکس یا ساختار مناسب باشند. همین قابلیت برای عکس های سوپر ماکرو نیز وجود دارد و با این قابلیت می توانید دوربین گوشی را تا فاصله 4 سانتی متری به سوژه نزدیک کنید و از اشیا عکس های جذاب بگیرید.

عکاسی از چهره ها و اشیا

هنگامی که می خواهید از چهره افراد یا اشیاء خاص عکس بگیرید، پس زمینه تاریک می تواند راهی عالی برای برجسته کردن سوژه شما باشد. به این ترتیب بیننده تصویر فقط به آنچه می خواهید جذب می شود و به چیزها و جزئیات دیگر نمی رود. برای این نوع عکاسی می توانید از ویژگی Portrait برای عکاسی از چهره انسان و از ویژگی Aperture برای عکاسی از اشیا استفاده کنید. در هر صورت، می توانید به صورت دستی میزان تاری پس زمینه را برای دستیابی به نتایج بهتر تنظیم کنید.

عکاسی در شب

در تاریکی شب می توان تصاویر جذابی از محیط های شهری یا طبیعت خلق کرد. برای این کار می توانید از قابلیت عکاسی در حالت شب هواوی Nova 9SE استفاده کنید. در این حالت، گوشی شما با نورهای مختلف چند عکس می گیرد و با استفاده از هوش مصنوعی آنها را روی هم می چیند و بهترین شرایط نوری را ایجاد می کند. به این ترتیب نقاط تاریک با روشنایی بیشتری نمایش داده می شوند و در عین حال نقاط روشن و نورافکن ها سوخته نمی شوند. البته در نظر داشته باشید که توصیه می کنیم از سه پایه برای گرفتن عکس بدون لرزش و نویز در حالت شب استفاده کنید.

در پایان، Nova 9SE به شما این امکان را می دهد که عکاسی قابل قبولی با موبایل با یک گوشی میان رده انجام دهید و از امکانات مختلف عکاسی بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصول می توانید به این لینک مراجعه کنید.

هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر



دیدگاهتان را بنویسید