شرکت های قطعه سازی هندی آماده پاسخگویی به نیاز صنعت خودروسازی ایران هستند


به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ویجی مهتا رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی و صنعت البرز گفت: از بازرگانی هند. صدای صنعت و بازرگانی این کشور با حدود 150 هزار عضو در قالب یک سازمان غیرانتفاعی فعالیت می‌کند و روابط بسیار خوبی با سازمان‌ها و نهادها در سطح بین‌المللی دارد که به انسجام و توسعه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی هند بر اساس گزارش بانک جهانی حدود 9 درصد است، افزود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین اقتصادهای جهان از جمله چین در این کشور سرمایه گذاری می کنند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق دکتری بازرگانی هند با بیان اینکه هند با 240 میلیون جمعیت مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با سایر کشورهای اسلامی و تسهیل در این کشور است، گفت:

حضور 51 شرکت داروسازی البرز فرصت های تجاری ایران و هند را افزایش می دهد

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان، گفت: هند در زمینه نرم افزار و فناوری اطلاعات بسیار توانمند است و همچنین در حال بررسی فعالیت 51 شرکت دارویی در البرز است. فرصتی برای تعامل تجاری در بین طرفین این حوزه، ایران دارای قابلیت های خوب در درمان و سلامت است.

مهتا حضور 540 شرکت هندی فعال در صنایع غذایی را فرصت مناسب دیگری برای همکاری این کشور با ایران دانست و گفت: در حوزه نساجی باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر تمرکز کرد.

وی با اشاره به اهمیت تامین نیاز گروه های خودروسازی ایرانی افزود: هند با بیش از 4000 شرکت قطعات یدکی می تواند از خودروسازی ایران در این زمینه حمایت کند، از سوی دیگر خودروهای برقی با ظرفیت 5 نفر. و برد 300 کیلومتر در هند.” تولید شده و قیمت هر کدام بیش از 10 هزار تومان است.

پس از این نشست، تجار ایرانی و هندی در جلسات B2B به صورت حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، منسوجات، تجهیزات پزشکی و … مذاکره کردند.

پایان نامه / ج




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید