«آنتی»، «حناس» و «شادروان» وارد کن شدند/ مذاکرات مثبت برای تولید مشترک – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



اله الطایی مدیر مرکز بین بین المللی بنیاد سینمایی سورت در حال حاضر برنامه ریزی شده است هفتاد و پنج 31 اثر جشنواره فیلم کن در بخش بازار جشنواره حضور دارند. وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مبنای انتخاب آثار تولید شده توسط بنیاد فیلم سورا برای حضور در بازار فیلم کن گفت: تلاش ما بر این است که تمامی فیلم های تولید شده در بنیاد تولید شود. آوردن سینمای السوره بر اساس استانداردهای جهانی به بازار جشنواره و پیروی از این مضمون، امسال، فیلم‌های «علیه»، «هانسو «شادروان» محصول 1400 بنیاد سینمایی هنر روانه بازار این جشنواره است.

وی درباره معیارهای انتخاب فیلم های خارج از موسسه سینمایی برای حضور در این دوره، افزود: برای فیلم هایی که خارج از موسسه سینمایی تولید می شوند و ما کپی رایت بین المللی را بر عهده داریم، ملاک ما سازگاری با عناصر بین المللی است. فیلم ها را مرور می کنیم و بعد برای اطمینان رسید را به لیست اضافه می کنیم.

طایی افزود: در بخش مستند، مستندهایی را از مرکز مستند سوره دریافت می کنیم و بسته ای که برای ما ارسال شده بود را بررسی کردیم و از بین آنها فیلم هایی را که شانس بیشتری برای پخش بین المللی دارند، انتخاب کردیم و در نهایت 3 مستند برای حضور انتخاب شده است.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب فیلم کوتاه نیز تصریح کرد: تعداد زیادی فیلم از باشگاه فیلم سورت ارسال شد که از بین آنها 12 فیلم کوتاه را انتخاب کردیم. در بخش پویانمایی، فیلم‌هایی از گروه مرکز انیمیشن مرکز تصویر ارسال شد که یک فیلم و ۷ سریال انیمیشن انتخاب شدند.

وی بر اولویت انتخاب تولیدات موسسه سینمایی تاکید کرد و از انتخاب فیلم های باکیفیت خارج از تولیدات موسسه به درجه بعدی و بر اساس ظرفیت باقیمانده خبر داد.

طهایی در پاسخ به این سوال که بازار فیلم از کدام فیلم ها و انواع فیلم ها استقبال می کند، گفت: اساسا در این بازار با فضای تخصصی، فیلم ارائه می شود اما محدود به فیلم نیست و فرصت نمایش مستند داریم. همچنین دارای فیلم های کوتاه و انیمیشن در این بازار مایه خرسندی ماست که انواع و اشکال موجود در این بازار وجود دارد.

مدیر مرکز BEN بین المللی سورات همچنین درباره نحوه معرفی کسب و کار به مشتریان در این بخش در چند روز گذشته گفت: فیلم های معرفی ما شخصاً به خریداران و توزیع کنندگان جشنواره که مخاطبان اصلی ما در مورد فیلم های بازار، سازمان و فعالیت های مرتبط هستند، معرفی می کنیم. توضیحات یک پیشنهاد می دهیم و بنا به درخواست یا سلیقه مشتری، خلاصه و تریلر فیلم های درخواستی نمایش داده می شود و در نهایت پرسش و پاسخ درباره این فیلم مطرح می شود.

وی افزود: پس از پرسش و پاسخ درباره شرایط شرکت ها و قراردادها صحبت خواهیم کرد تا به یک اتفاق اولیه در این بازار برسیم. اما قراردادها و مراحل بعدی بعد از جشنواره فیلم کن و با بازگشت شرکت ها به کشورهای خود صورت می گیرد و پس از بررسی های نهایی، مذاکرات اصلی از طریق ایمیل یا اسکایپ انجام می شود.

تای در مورد جلسات برگزار شده در غرفه مرکز بن بین المللی سوره و تصمیمات صادر شده در آن برای حضور در اعیاد بین المللی دیگری تصریح کرد: نمایندگان بسیاری از جشنواره های مختلف در این فضا حضور دارند و تا روز ششم بیش از 60 دیدار حضوری با نمایندگان جشنواره های مختلف برگزار شده است که از این میان می توانم به جشنواره سلیمانیه عراق بروم. رول فرانسه، ونیز، ایتالیا، توکیو، ژاپن، لوکارنو، سوئیس، اشلین اجازه بدهید به آلمان و بسیاری از جشنواره های دیگر که با آنها برخورد کردیم اشاره کنم. همچنین با خریداران فیلم از فیلیپین، لبنان، مالزی، فرانسه، اسلوونی، هلند و اسپانیا. بر جلسات و صحبت هایی داشتیم.

وی با اشاره به مذاکراتی که برای ایجاد تولیدات مشترک انجام شده است، گفت: با چند کشور درباره امکان تولید مشترک از جمله انگلیس، استرالیا، هند، بلغارستان و ارمنستان مذاکراتی انجام داده ایم که انشاالله به نتایج خوبی می رسیم.

زندگی در مورد شرایط بازار هفتاد و پنجم بین بین المللی همانطور که کارگردان درباره دوره های قبل و پس از گذراندن پیک کرونا توضیح داد: قطعاً کرونا در مرحله برپایی جشنواره است. نفوذ بله، اما امسال شاهدیم که در اینجا هیچ مورد بیماری عروق کرونر مشاهده نشده است، استفاده از ماسک اجباری نیست و هیچ آزمایشی انجام نمی شود. امسال تمامی محدودیت ها برداشته شده و تمامی فعالان بازار می توانند آزادانه تردد کنند. میزان حضور نسبت به سال های قبل کمی کمتر شده اما در حدی نیست که به روند مذاکرات و به طور کلی کیفیت کار لطمه ای وارد کند، فکر می کنم جشنواره قابل قبولی تا کنون داشته ایم.

وی همچنین درباره مذاکره با بسترهای پخش آنلاین گفت: در اینجا نمایندگان بسیاری از پلتفرم های آنلاین هستند که با کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، فرانسه، آمریکا صحبت کرده اند و طبق شرایط و ضوابط آنها، شرایط خود را مذاکره کرده ایم. ما این موضوع را برای آنها روشن کرده‌ایم و ممکن است پس از بازگشت از جشنواره، با پلتفرم‌های آنلاین به توافق برسیم.

وی از کار این مرکز استقبال کرد بین المللی سورت گفت: هر مشتری یک نوع فیلم می خواهد و خوشبختانه امسال و با توجه به تعدد ژانر در فیلم ها در این دوره توانستیم نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنیم و محصولات مختلفی را به آنها عرضه کنیم.

تهی در پایان گفت: قطعا مذاکراتی که تاکنون انجام داده ایم به ثمر خواهد رسید و من نظر مثبتی دارم که اتفاقات خوبی برای فیلم ها خواهد افتاد. اما این نیاز به صبر دارد تا در طول سال به ثمر بنشیند. با شرکت های خوبی مذاکره کرده ایم و انشاالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد موسسه خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید