امید محمد به آینده کشتی و اعتماد به نفس جوانان


امید محمد به آینده کشتی و اعتماد به نفس جوانان

مربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است تمرین با تیم ملی بزرگسالان باعث می شود جوانان به خود ایمان بیاورند و انگیزه موفقیت در آنها افزایش یابد.

محمد بنا گفت: همزمانی اردوی تیم بزرگسالان برای مسابقات قهرمانی قزاقستان با اردوی جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا منجر به ادغام دو تیم و انجام تمرینات خوب و پرنشاط شد. خوب است که گاهی چنین تمرینات مشترکی انجام می شود، کشتی گیران جوان وارد بدنه تیم ملی بزرگسالان می شوند، این به جوانان انگیزه می دهد و آنها را به خودکفایی می رساند.

تمرین مشترک تیم های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان در خانه کشتی شهید هادی برگزار شد که فرصت مهمی برای کشتی گیران جوان بود تا در کنار بزرگسالان تمرین کنند و به مصاف قهرمانانی بروند که بر بالاترین سکوهای المپیک و جهان ایستاده اند. یکی از اتفاقات جالب تمرینات مشترک ورزشکاران جوان و پیر، تقدیر محمد بنا از سه نفر از اعضای تیم جوانان بود.

وی با اشاره به توانایی بالای کشتی در حمایت گفت: سال هاست که توان کشتی کشورمان در رده های مختلف به دلیل اعتماد به نفس بالا بوده و برای موفقیت فقط به شرایط تمرینی و اردویی خوب نیاز دارند. این شرایط با مدیریت خوب علیرضا دابر و حمید سوریان فراهم شد و مربیان مجربی هم در کادر فنی جوانان و هم در کادر فنی جوانان حضور دارند. تیم های پایه در نهایت وارد تیم بزرگسالان می شوند که در تیم بزرگسالان از آن ها استفاده می کنیم.

محمد بنا به همراه 11 کشتی گیر و سه مربی تمرینات خود را از اول خردادماه برای حضور در مسابقات بین المللی قزاقستان آغاز کرده است. مسابقات بین المللی کشتی بولات تورلیخانوف از 12 تا 15 خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

بنا با بیان اینکه آینده درخشانی برای کشتی می بینم، گفت: کشتی گیران جوان با عملکرد خود نشان دادند که باید با امید به جلو حرکت کنیم. اگرچه بازیکنان تیم ملی بزرگسالان نیز بچه های خردسالی هستند که می توانند سال ها در کشتی خدمت کنند، اما خوشحالم که تیم نوجوانان نیز توانایی بالایی دارد و هر چه رقابت بین کشتی گیران برای رسیدن به نایب قهرمانی تیم ملی نزدیکتر شود بهتر است. و چیزهای زیباتر سقوط کشتی.

ششمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان 14 تا 25 خردادماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده تیم ملی کشتی حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید