با انجام این کارهای ساده در اسرع وقت فشار خون خود را کاهش دهید


اگر فشار خون بالا ادامه یابد و درمان نشود، می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی، حملات قلبی و سکته را افزایش دهد. برخی تغییرات سبک زندگی مانند تغذیه سالم، ورزش منظم و ترک سیگار ممکن است به کاهش آن کمک کند، اما برخی از افراد نیز نیاز به مصرف دارو دارند.

استرس فشار خون را بالا می برد و اگر استرس دارید، اولین قدم برای احساس بهتر این است که علت اضطراب خود را شناسایی کنید و در صورت امکان از محیط پر استرس فاصله بگیرید. زمانی که استرس دارید یا در موقعیت های استرس زا هستید، بدن شما هورمون هایی مانند آدرنالین تولید می کند که به طور موقت فشار خون را با انقباض رگ های خونی بالا می برد و گردش خون را دشوار می کند. مقابله با استرس سخت است و یکی از راه های آسان برای انجام آن، کشیدن نفس های عمیق است.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

زمانی که سعی می کنید برنامه روزانه خود را مدیریت کنید، باید از یک رژیم غذایی کم چرب سرشار از فیبر و مقدار زیادی میوه و سبزیجات پیروی کنید و هدف شما باید خوردن پنج وعده غذایی در روز باشد. از آنجایی که نمک یکی از عوامل شناخته شده فشار خون بالا است، مطمئن شوید که میزان نمک مصرفی روزانه شما کمتر از شش گرم در روز است که تقریباً به اندازه یک قاشق چای خوری است.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

مصرف زیاد الکل می تواند فشار خون را در طول زمان افزایش دهد. مصرف بیش از 14 واحد در هفته به مردان و زنان توصیه نمی شود. ورزش منظم می تواند فشار خون را کاهش دهد و برای قلب و عروق خونی مفید است. ورزش منظم یعنی 30 دقیقه ورزش در روز. نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند فشار خون را افزایش دهد.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

اگر سیگاری هستید، برای کاهش فشار خون باید سیگار را ترک کنید. سیگار مستقیماً باعث فشار خون بالا نمی‌شود، اما اگر فشار خون بالا دارید، سیگار کشیدن رگ‌های خونی شما را سریع‌تر باریک می‌کند و اگر در آینده این میزان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید