روبل پیشتاز شد – ایسنا



روبل روسیه در برابر دلار به سطوحی رسید که از مارس 2018 مشاهده نشده بود زیرا شرکت های صادرات مرکزی که ارز خارجی را برای اهداف مالیاتی می فروشند برخی از کنترل های سرمایه را کاهش دادند.

امسال با وجود بحران اقتصادی کلی در روسیه، روبل در برابر دلار حدود 30 درصد تقویت شده است و آن را به بهترین ارز در جهان تبدیل کرده است.

روبل تحت تأثیر کنترل‌های سرمایه‌ای است که در اواخر فوریه برای محافظت از بخش مالی روسیه، پس از تصمیم مسکو برای اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین به دلیل تحریم‌های بی‌سابقه غرب، اعمال شد.

روبل در برابر دلار 2.5 درصد افزایش یافت و به 56.36 رسید که برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته نزدیک به سطح است و در برابر یورو با 3 درصد افزایش به 58.24 رسید که قوی ترین آن در هفت سال گذشته است.

Sberbank در یادداشتی اعلام کرد: افزایش شدید روبل به دلیل ضرب الاجل پرداخت 600 میلیارد روبل (10.43 میلیارد دلار) مالیات بر استخراج مواد معدنی و تبدیل پرداختی برای صادرات گاز به روبل است.

این بانک گفت: “ما معتقدیم که ارز محلی ممکن است برای طولانی کردن رشد اخیر خود با مشکل مواجه شود زیرا فعالیت فروش در میان صادرکنندگان ممکن است در حال کاهش باشد.”

افزایش نرخ ارز نگرانی ها را در مورد تأثیر منفی بر درآمد بودجه روسیه از صادرات ایجاد کرده است. روز دوشنبه، روسیه درصد درآمد ارزی خود را که صادرکنندگان باید به روبل تبدیل کنند، از 80 درصد به 50 درصد کاهش داد.

دیمیتری پولوف، مدیر ارشد سرمایه گذاری در LockoInvest گفت: با وجود کاهش جزئی در کنترل سرمایه، روبل می تواند در کوتاه مدت به 55 در برابر دلار برسد.

پولوی گفت: “سرمایه گذاران میان مدت و بلند مدت می توانند از سطوح فعلی برای باز کردن فرصت های بلندمدت ارز استفاده کنند.”

بانک سرمایه گذاری سنارا در یادداشتی اعلام کرد که روبل ممکن است در ماه ژوئن به 60 تا 65 در برابر دلار بازگردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید