سهم 40 درصدی دروس تخصصی در کنکور



دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو کنکور ظرف 4 سال، گفت: در حال حاضر اصلاً بحث لغو کنکور مطرح نشده است و در مصوبه شورای عالی برای انقلاب فرهنگی 60% 40% برای دروس تخصصی در پذیرش آزمون.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در خاتمه هشتصد و شصت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این جلسه سه ساعت و نیم به طول انجامید و در این جلسه سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبر معظم انقلاب انقلاب فرهنگی انقلاب فرهنگی در قالب چهار فصل در نهایت به تصویب اعضای شورای انقلاب فرهنگی رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیت شورای تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولاً مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را یکپارچه کرده است و ثانیاً روابط بین شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب فرهنگی، قوای سه گانه و دستگاه اجرایی». به وضوح تدوین و مدون شد و اهداف اساسی را در جهت دانش و فرهنگ تعیین کرد.

این استاد دانشگاه تهران افزود: در سند تحول صادره از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به توانمندی ها در حوزه فرهنگ به ویژه در فرهنگ جدیدی که امروز در آن زندگی می کنیم توجه ویژه ای شده است. اسلام عزیز، در کنار شناخت دقیق وضعیت فرهنگی متاثر از فناوری های نوین، فرهنگ فراملی و ارتباطات جهانی، اصل مهم تحول فرهنگی به سمت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مورد توجه دقیق قرار گرفته است.

دکتر آملی افزود: همچنین در این سند و در اهداف آن ابعاد مرتبط با علم، فناوری، نوآوری و ابعاد جدید در این زمینه مانند کوانتوم، هوش مصنوعی، قابلیت‌های ایجاد شده توسط فناوری‌های دیجیتال و حوزه‌های جدید در حوزه علم نمایان شد. ” آورده شده است، در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های ماموریتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در 12 محور تدوین و تبیین شده است، گفت: نظارت بر اجرای تصمیمات تعیین شد و جایگاه ویژه ای برای هدایت امور مربوط به بانوان اختصاص یافت. و خانواده.

دکتر عاملی با بیان اینکه سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای ظرفیت انقلابی و انقلابی است که در یک بازه زمانی 5 ساله در عرصه علم و فرهنگ قابل مشاهده است، افزود: جزئیات این تحول به اطلاع می رسد. مردم.

تایید انتخاب رئیس پژوهشکده ایران شناسی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دیگر تصمیمات این جلسه گفت: اساسنامه پژوهشگاه ایران شناسی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در ابتدای تأسیس، مرحوم دکتر حسن حبیبی، ریاست مؤسسه را بر عهده داشت و از سال 1392، آیت الله سید محمد خامنه ای ریاست بنیاد ایران شناسی را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: بر اساس اساسنامه پیشنهاد انتخاب رئیس جمهور باید توسط هیات امنا ارائه و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و هیات امنای بنیاد ایران شناسی پیشنهاد کرده است. محمد حسین رجبی دوانی «مجلس به اتفاق آرا توانمندی ها و توانمندی های علمی و اداری وی به ویژه تسلط وی بر عرصه تاریخ و تمدن ایران را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه ایران شناسی انتخاب کرد.

تایید انتخاب رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی

دکتر عاملی افزود: موضوع انتخاب رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی که یکی از توانمندی های بزرگ علمی ایران است و در این 42 سال به عنوان محصول انقلاب اسلامی شاهد خدمات چشمگیری در عرصه های مختلف بوده ایم. علوم پایه. در این نشست فناوری و فرهنگ نیز مطرح شد. با توجه به توانمندی های موجود در جهاد برای کمک به دولت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های بسیار مهمی مانند راه آهن، بیوتکنولوژی، علوم بهداشتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گیاهان دارویی و مراکز مهم تحقیقات سلولی مانند پژوهشکده ریویان خدمات کشور مورد بحث و تجلیل از خدمات “دکتر تیبی” که از سال 1392 عهده دار این مسئولیت بوده است.

به گفته وی، بر اساس پیشنهاد هیأت امنای جهاد دانشگاهی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه صنعتی شریف و دارای تجربه ممتاز در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های بزرگ صنعتی، علم و فناوری. پارک ها و ایجاد صندوق حمایت از آنها در دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق آرا، ریاست وی بر جهاد دانشگاهی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: قابلیت سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولاً مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را منسجم کرد و ثانیاً روابط را منسجم کرد. بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای سه گانه و دستگاه اجرایی که به وضوح و مدون هستند و اهداف اساسی آنها در جهت معرفتی و فرهنگی ساخته شده است.

سیاست های ارزشیابی و پذیرش دانشجو

دکتر عاملی در تشریح دستور کار دیگر این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأیید کرد که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون در کنکور کار کارشناسی گسترده ای انجام داده و پذیرش و سیاست های مربوط به آن اجرا شده است. . . این موضوع در کمیته آموزش کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیش از 25 جلسه در خصوص نحوه سنجش و پذیرش در دنیا مطرح شد.

و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خطابم به دانش آموزان است، حقیقت این است که روشی که در کنکور در ایران برای سنجش و پذیرش دانشجو استفاده می شود، روشی است که در دو یا سه کشور قابل استفاده است. با این.روش پذیرش.» این روش کیفیت و کارکرد را از آموزش سلب می کند و تأثیرات آن نادیده گرفته می شود.تلاش دانش آموزان در این راه در کنکور در عمل. همچنین دانشگاهی که قبول می کند درگیر مراحل پذیرش نمی باشد. بنابراین با نحوه ارزیابی پذیرش و پذیرش دانشگاهی در حال حاضر، آموزش از کار خارج شده و دانشگاه نقشی در پذیرش داوطلبان ندارد.

دکتر گفت. عامل من این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکباره اجرا نمی شود: این مصوبه 4 سال دیگر اجرا می شود و امیدوارم شاهد کاهش فشار و ترس خانواده ها و دانش آموزان از آن باشیم. آنها در حال حاضر 4 ساعت مانده به کنکور هستند، سرنوشت آینده آنها رقم می خورد و زحمات 12 ساله آموزش نادیده گرفته می شود. البته این رقابت حدود 15 درصد از کرسی های دانشگاه مربوط به رشته های پرتقاضا است.

دکتر امیلی خطاب به دانش آموزانی که در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم درس می خوانند، توصیه کرد: معدل کیفی و علمی را در دوره تحصیل جدی گرفته و به این نکته توجه داشته باشیم که هدف اصلی ما تحصیل سه ساله در دانشگاه است. دبیرستان و کار نقش تعیین کننده ای در آینده علم برای دانش آموزان محترم داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید