سیاست کمی در انتخاب محققین غیرایرانی سیاست درستی نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای بین المللی جشنواره بین المللی فارابی به مناسبت سیزدهمین اجلاس این جشنواره که تیرماه سال جاری به کار خود پایان می دهد با حضور حجت الاسلام رضا غلام رئیس دبیرخانه این جشنواره برگزار شد. جشنواره بین المللی فارابی و مهدی عباس زاده دبیر کمیته علمی، آیت الله علی اکبر رشاد، حجت الاسلام سید محسن میری، رضا اکبریان، فؤاد آزادی، کریم نجفی برزگر و محمود بشیری در بخش بین الملل با هدف بررسی نتایج تجربیات و احکام صادره توسط کمیته علمی جشنواره

آیت الله علی اکبر رشاد بر اهمیت و اعتبار جشنواره بین المللی فارابی و لزوم سرمایه گذاری در جهت ارائه جشنواره فارابی برای اساتید و پژوهشگران حوزه های علوم انسانی، اسلامی و همچنین علوم انسانی تاکید کرد. ایران. رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با یادآوری فلسفه برگزاری جشنواره فارابی، کمی سازی در انتخاب پژوهشگران غیرایرانی را سیاستی اشتباه دانست و تاکید کرد: اگر افراد پیشنهادی معیارهای مناسبی بر اساس آن نداشته باشند. ضوابط مشخصی لازم است برای ورود پژوهشگران غیرایرانی که در جشنواره سوم حضور ندارند ده نفر بر اساس سختی صلاحیت باشند.

حجت الاسلام رضا غلامی با تشکر از حضور فعال اعضای شورای بین الملل در جلسه، از نظرات کتبی دو عضو غایب در جلسه حمید رضا آیت اللهی و حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و همچنین تشکر کرد. مهم ترین اهداف و ویژگی ها را برشمرد. برگزیده اساتید غیرایرانی برای تجلیل در جشنواره بین المللی فارابی و دارای مجموعه ای از آثار علمی ممتاز، بدیع و تحول آفرین و کمک موثر در گسترش ارزش ها و فضایل انسانی، حمایت علمی از مظلومیت و گسترش صلح پایدار در جهان یکی از مهمترین شاخص های پژوهشگران، حضور غیرایرانیان در جشنواره است. رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی تاکنون نقش و رسالت خود را در کشور بیشتر انجام داده است و ضرورت ایجاد نهاد دائمی مؤثر برای کمیته ای در صحنه بین المللی.

پس از پایان جلسه، مهدی عباس زاده، رئیس کمیته علمی جشنواره با ارائه اعتماد نقدهای انجام شده به ایشان، از خانم گل محمدی، کارشناس گروه بین الملل جشنواره به دلیل نتایج بررسی ها در حوزه علمی قدردانی کرد. کمیته، سپس اعضای شورای بین المللی در مورد هر مورد نظر دادند. در نهایت از بین بیش از 70 پژوهشگر پیشنهادی کمیته علمی، 16 پژوهشگر برای بررسی و تصمیم گیری نهایی کمیته بین المللی جشنواره انتخاب شدند که در این میان تعدادی از علمای اسلام، نظریه پردازان حوزه علوم دینی و اندیشمندان حضور دارند. ایران که مشهور و برجسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید