صادرات نفت روسیه به رکورد بالایی رسید



به گفته این شرکت، اگرچه محموله های نفتی روسیه در تانکرها در دریا وجود دارد، اما به دلیل محدودیت های اعمال شده در اروپا برای خرید نفت از روسیه، فروش برخی محموله های نفت از این کشور با مشکل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت روسیه سه برابر بیشتر از عملیات پیش از جنگ این کشور در اوکراین در 24 فوریه بوده است.

این شرکت افزود که بیشتر محموله های نفت روسیه به مقصد آسیا، هند و چین است و صادرات نفت به اروپا نیز افزایش یافته است.

پیش از این گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی نشان می داد که با وجود تحریم های غرب علیه روسیه، درآمدهای نفتی مسکو در سال جاری افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده های آژانس بین المللی انرژی (IEA)، با وجود تحریم های غرب، درآمد صادرات نفت روسیه از ابتدای سال 2022 حدود 50 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ماهانه این آژانس، مسکو در سال جاری حدود 20 میلیارد دلار در ماه از فروش نفت خام و محصولات مرتبط با نفت درآمد دارد.

ایالات متحده و چندین کشور اروپایی در ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تحریم‌هایی را علیه محصولات نفت و گاز روسیه اعمال کرده‌اند. اتحادیه اروپا و بریتانیا اعلام کرده اند که قصد دارند تمام خرید نفت خام روسیه را تا پایان سال جاری لغو کنند و غول های نفتی جهانی مانند شل و توتال متعهد شده اند که خرید نفت از روسیه را متوقف کنند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، کشورهای آسیایی و چین احتمالا محموله های بیشتری از نفت خام روسیه را خریداری خواهند کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: علاوه بر این، اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین بازار سوخت روسیه است و 43 درصد از صادرات نفت آن در ماه آوریل به اتحادیه اروپا رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید