معرفی پروژه Volterra: رایانه مایکروسافت برای ساخت برنامه های ARM


مایکروسافت معمولا سخت افزار جدیدی را در کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی نمی کند. اما امسال این شرکت در رویداد ساخت و ساز 2022 شرکت کرد پروژه ولترا كشف كردن[عامة]یک کامپیوتر شخصی که برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه های بومی ARM با قابلیت های هوش مصنوعی طراحی شده است.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی در مورد Project Volterra منتشر نشده است، اما می دانیم که این دستگاه متعلق به این پروژه است چیپست اسنپدراگون کوالکام با واحد پردازش عصبی یا NPU مزایای سفارشی مایکروسافت می گوید این NPU یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار از نظر قابلیت و بهره وری هوش مصنوعی است.

پردازنده های عصبی در رایانه های شخصی رایج نیستند. این پردازنده‌ها بیشتر در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند تا فرآیندهای یادگیری ماشین را پردازش کنند مصرف باتری نجات دادن. اما با عرضه چیپس مانند ام 1 اپل با NPU های داخلی، این پردازنده ها به طور فزاینده ای محبوب می شوند و مایکروسافت می خواهد خود را برای چنین آینده ای آماده کند.

پروژه ولترا

Panos Panay، مدیر محصول ارشد مایکروسافت می‌گوید: «از آنجایی که انتظار داریم از NPها در اکثر، اگر نه همه، پردازنده‌ها استفاده کنیم، می‌خواهیم از NPها در پلتفرم پشتیبانی کنیم. پنجره ها اجازه دهید توسعه دهندگان به راحتی از این قابلیت های جدید استفاده کنند.

پروژه ولترا

پروژه Volterra آغاز سفر خواهد بود

ساکنان ردموند با انتشار Volterra، پشتیبانی از پردازنده عصبی را به ویندوز اضافه می کنند. همانطور که شرکت می گوید ابزارهای توسعه از جمله ویژوال استودیو 2022 و ترمینال ویندوز به زودی بر روی دستگاه های ARM اجرا خواهد شد. همه اینها نشان می دهد که مایکروسافت در مورد تشویق توسعه دهندگان به ساخت برنامه های بومی ARM برای ویندوز جدی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، به نظر می رسد که Volterra یک حافظه استاندارد است NVMe SSD برای خنک کننده از فن استفاده می کند. همچنین دارای سه پورت USB-A، یک پورت DisplayPort، یک پورت اترنت و دو پورت USB-C است. بدنه دستگاه نیز از پلاستیک بازیافتی ساخته شده از دریا.

دیدگاهتان را بنویسید