همه چیز در مورد فلفل محبوب در چین


ممکن است نام فلفل سفید را در لیست مواد اولیه بسیاری از دستور العمل ها از جمله غذاهای چینی دیده باشید. در واقع اگر فلفل در دستور چینی یا آسیایی دیگر باشد، تقریباً در همه موارد به جای سیاه به معنای فلفل سفید است!

اما فلفل سفید دقیقاً چیست، چه تفاوتی با فلفل سیاه دارد و چگونه استفاده می شود؟

فلفل سفید چیست؟ چه فرقی با فلفل سیاه دارد؟

ممکن است تعجب کنید، اما فلفل سفید، فلفل سیاه و حتی فلفل سبز همه از یک گیاه می آیند. این گیاه که Piper nigrum یا گیاه فلفل نامیده می شود، گیاهی است که میوه های توت مانند تولید می کند. این میوه‌ها که به روش‌های مختلف فرآوری می‌شوند، همان چیزی هستند که ما به عنوان دانه فلفل می‌شناسیم.

فلفل سیاه، رایج ترین ادویه ای است که از این گیاه به دست می آید، با گرفتن میوه های سبز و نارس گیاه، پختن آنها در آب داغ و سپس خشک کردن آنها به دست می آید. پس از فرآیند خشک شدن، پوست میوه اطراف دانه سیاه شده و جمع می شود. در نهایت محصول خشک به دست آمده دانه فلفل سیاه است.

همه چیز درباره فلفل سفید

از طرفی فلفل سفید زمانی فرآوری می شود که میوه های گیاه فلفل رسیده باشد. پوست بیرونی میوه جدا می شود و فقط دانه ها در داخل باقی می مانند. سپس دانه ها را خشک می کنند تا دانه های فلفل سفید بدست آید.

بنابراین، تنها تفاوت فلفل سفید و سیاه در زمان برداشت و فرآوری میوه های گیاه (رسیده یا نارس) و همچنین این است که ادویه از کل میوه یا فقط دانه های آن تشکیل شده است.

فلفل سبز، مانند فلفل سیاه، از میوه های نارس تهیه می شود و برای حفظ رنگ سبز خود، یا با خشک کردن انجماد یا سایر فرآیندهای شیمیایی، فرآوری می شود.

چگونه از فلفل سفید استفاده می کنید؟

در غذاهای غربی از فلفل سفید بیشتر به دلیل زیبایی در سس ها یا غذاها استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر در فرانسه سس بشامل درست می کنید، ممکن است از شما خواسته شود که به جای فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده کنید تا از ایجاد لکه های سیاه ناخوشایند در سس جلوگیری شود.

در غذاهای آسیایی به خصوص چینی از فلفل سفید بیشتر از سیاه استفاده می شود. از این رو فلفل سفید همیشه بهترین انتخاب برای غذاهای چینی است.

طعم و ذخیره سازی

در حالی که فلفل سیاه تازه آسیاب شده رایحه گلی و تند دارد، فلفل سفید دارای خواص ملایم تر و استاندارد کننده است. از سوی دیگر، یافتن آن ممکن است کمی دشوارتر از فلفل سیاه معمولی باشد.

این ماده را در جای خشک و تاریک در ظروف در بسته نگهداری کنید. ماندگاری کامل دانه فلفل بیشتر از پودر آن است، بنابراین بهتر است از خرید مقادیر زیاد پودر فلفل خودداری کنید.

همه چیز درباره فلفل سفید

ارزش غذایی و فواید

هر 100 گرم از این ماده حاوی 296 کالری است. فلفل سفید حاوی 35 درصد ویتامین C، 26 درصد کلسیم و همچنین سرشار از منگنز است. بنابراین به متابولیسم بدن کمک می کند. سلنیوم موجود در فلفل سفید برای تقویت هورمون های مردانه و درمان ناتوانی جنسی استفاده می شود. روی همچنین باعث بهبود حرکت اسپرم ها، افزایش تعداد آنها، افزایش تراکم عضلات و رشد مو می شود.

فلفل سفید سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش تورم و جلوگیری از مشکلات دراز مدت سلامتی کمک کند. این نوع فلفل همچنین حاوی پیپرین است که قلیایی بوده و طعم تند دارد. نشان داده شده است که پیپرین دارای خواص ضد التهابی است.

ادویه هایی مانند این فلفل به دلیل توانایی آنها در کمک به هضم سالم شناخته شده است. این تا حد زیادی به دلیل اثرات پیپرین است که نشان داده شده است آنزیم های گوارشی را تحریک و آزاد می کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2013 در مجله آمریکایی طب چینی منتشر شد، خوردن سبزیجات خرد شده با این نوع فلفل یک درمان موثر برای کاهش دفعات اسهال در کودکان و نوزادان به ویژه در ارتباط با اسهال مداوم و شدید است. تحقیقات بیشتر روی حیوانات همچنین نشان داده است که پیپرین موجود در فلفل سفید دارای اثرات ضد اسهالی است و می تواند به تنظیم حرکات روده کمک کند.

تحقیقات و آزمایشات مستقل نشان می دهد که این فلفل ممکن است دارای خواص ضد فشار خون باشد. یک کارآزمایی در سال 2010 اثرات پیپرین را بر فشار خون ارزیابی کرد و نشان داد که پیپرین می تواند از فشار خون بالا در موش های آزمایشگاهی جلوگیری کند.

بیشتر در مورد فلفل سفید

مواد تند مانند فلفل مخصوصا فلفل سفید به دلیل خواصی که در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند شناخته شده است. نتایج نشان می دهد که کپسایسین. ماده ای که به فلفل ها طعم تند می دهد می تواند برخی از سلول های سرطانی را از بین ببرد. این یافته ها به ویژه در مطالعات درمان سرطان پروستات مشهود بود.

فلفل سفید نه تنها به طور گسترده ای به عنوان چاشنی غذا استفاده می شود، بلکه باعث افزایش تولید انرژی در میتوکندری سلول ها می شود. فلفل سفید همچنین حاوی منگنز است که یک ماده ضروری برای تولید انرژی و مبارزه با رادیکال های آزاد است.

همه چیز درباره فلفل سفید

برخی افراد از فلفل سفید به عنوان درمان جایگزین برای دندان درد استفاده می کنند که عمدتاً برای تسکین درد استفاده می شود. به طور سنتی اعتقاد بر این است که فلفل سفید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز مفید است.

همانطور که گفته شد فلفل سفید حاوی پیپرین است. گفته می شود این ترکیب مهم ظرفیت مواد مغذی مانند بتاکاروتن، کورکومین، سلنیوم، ویتامین B6 و اسیدهای آمینه را افزایش می دهد. به عنوان مثال، به نظر می رسد پیپرین در درمان مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو مفید باشد. ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که در آن پوست رنگدانه های خود را در برخی نواحی از دست می دهد.

اسپری فلفل سفید به عنوان یک مسکن عالی عمل می کند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از ژل ها و اسپری ها حاوی کپسایسین هستند. گرمای تولید شده توسط این ترکیب می تواند تنش عضلانی را کاهش داده و اسپاسم را کاهش دهد.

حرارتی که فلفل سفید به دلیل ترکیبات بسیار مؤثر تولید می کند، سیستم تنفسی را نیز گرم می کند. در نتیجه گرفتگی و گرفتگی بینی از بین می رود و تنفس به ویژه در زمان بیماری تسهیل می شود.

خواص آنتی اکسیدانی و همچنین توانایی درمانی دستگاه گوارش کپسایسین، فلفل سفید را به محلولی کامل برای پیشگیری از زخم معده تبدیل کرده است. این زخم ها بیشتر توسط باکتری های معده و روده ایجاد می شوند. مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد، اسیدیته معده را تثبیت کند و از سایر مشکلات گوارشی جلوگیری کند.

افزودن فلفل سفید به رژیم غذایی به معنای افزایش شدید متابولیسم است. فلفل سفید علاوه بر حمایت از فرآیندهای گوارشی، بدن را گرم می کند و در طول فرآیند متابولیسم کالری می سوزاند. این فرآیند مخصوصاً برای مبتلایان به دیابت مفید است، به خصوص اگر با شنبلیله و زردچوبه ترکیب شود، زیرا اثرات مفید بیشتری خواهد داشت.

طعم تند و گرم فلفل سفید باعث افزایش اشتها می شود. نشان داده شده است که فلفل سفید در تسکین علائم بی اشتهایی و بی اشتهایی مفید است. افزودن فلفل سفید به انواع غذاها یک روش خانگی رایج برای کودکان مبتلا به بی اشتهایی است.

دیدگاهتان را بنویسید