ویژگی جدید Power Apps مایکروسافت، گرافیک های ساده را به برنامه تبدیل می کند


مایکروسافت از Power Apps Express Design در رویداد بیلد امسال به عنوان بخشی از سرمایه گذاری خود در هوش مصنوعی رونمایی کرد. یک ویژگی جدید در Power Apps که می تواند PDF، PowerPoint، فایل های طراحی Figma، اسکرین شات یا طرح های دستی را به برنامه تبدیل کند. این شرکت گفت Express Design از آخرین فناوری هوش مصنوعی برای بررسی ورودی ها و ایجاد کنترل های برنامه در حالی که از ذخیره سازی داده ها پشتیبانی می کند، استفاده می کند.

همانطور که TekCrunch می نویسد، Express Design اولین ویژگی بومی مبتنی بر هوش مصنوعی است که از زمان انتشار Power FX به Power Apps اضافه شده است. با استفاده از GPT-3 OpenAI، این ویژگی دستورالعمل‌هایی مانند «محصولاتی را که با نام بچه‌ها شروع می‌شوند را بیابید» را به فرمول تبدیل می‌کند و به سمت فرآیند افزایشی «بدون کد/کد کمتر» می‌رود. به گفته گارتنر، تا سال 2025 70 درصد از برنامه ها با استفاده از فناوری های غیر کدگذاری / رمزگذاری شده از جمله هوش مصنوعی توسعه خواهند یافت.

طراحی مایکروسافت اکسپرس

مایکروسافت نحوه عملکرد Express Design را در یک سری پست وبلاگ توضیح داده است. مدل‌های تشخیص اشیا از پلتفرم خدمات شناختی Azure برای شناسایی و ایجاد تصاویر، اشکال و ساختارها در یک برنامه کاربردی استفاده می‌کنند. Express Design می تواند بفهمد که چه طرح هایی ممکن است در یک دکمه، گروه یا جعبه متن باشد و سپس به طور خودکار نقشه برنامه را بر اساس آن نتایج ایجاد کند.

طراحی اکسپرس تمام کارهای سخت را برای شما انجام نمی دهد. پس از بررسی طرح ها با این ابزار، اجزای برنامه مانند ورودی ها، تگ های متنی، انتخابگر تاریخ و دکمه ها باید به صورت دستی علامت گذاری شوند و در مرحله بعد می توان آنها را به یک پایگاه داده در Microsoft Datavese متصل کرد. کاربران می توانند مانند برنامه های ساخته شده در Power Apps، صفحات اضافی را به برنامه های خود اضافه کنند و از تصاویر سفارشی برای سفارشی کردن پس زمینه، دکمه ها و سایر عناصر استفاده کنند.

جالب اینجاست که برای اولین بار در سال 2018، مایکروسافت هوش مصنوعی را برای تبدیل نقاشی های دست نویس به HTML با معرفی Sketch2Code معرفی کرد. چندین شرکت دیگر از جمله Airbnb و Alibaba از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ترجمه طرح‌های رابط کاربری به مدل‌ها و کدهای محصول استفاده کرده‌اند.

برنامه های قدرت

در بخش تجاری، استارت‌آپ Zecoda از هوش مصنوعی برای تبدیل خودکار فایل‌های طراحی به کد فرانت‌اند استفاده می‌کند، اما Express Design از مقیاس‌پذیری مایکروسافت بهره می‌برد.

مقالات مرتبط:

چارلز لامانا، معاون مایکروسافت گفت:

یکی از چالش‌های بزرگی که ما با آن روبرو شدیم، تغییراتی بود که در صورت اجرا، دسترسی کاربران Express Design را از صدها میلیون نفر که قادر به استفاده از این ابزار بودند به میلیاردها نفر افزایش می‌داد. اگر بخواهیم همه را به یک توسعه‌دهنده تبدیل کنیم، نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد که همه آنها را برای یادگیری برنامه‌نویسی پایتون یا جاوا اسکریپت آموزش دهیم. اما اگر تجربه ای جذاب ایجاد کنیم که کاربران بتوانند از آن استفاده کنند و تنها با چند کلیک، از مفاهیم آشنا برای ایجاد راه حل های شگفت انگیز استفاده کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که همه یک توسعه دهنده شوند.

Express Design اکنون برای همه مشتریان Power Apps در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید