چهارم خرداد برهانی برای بازخوانی و آسیب شناسی فرهنگ مقاومت – مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی عصر امروز چهارشنبه در همایش بزرگداشت چهارم خرداد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سرالله الحسینیه برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در تلاش بود تا دزفول را از ساکنانش تخلیه و با حملات ناجوانمردانه آن را اشغال کند. چرا.. که می خواستند به گلوی خوزستان فشار بیاورند و سرنوشت جنگ را جور دیگری رقم بزنند اما مردم دزفول با تمام قوا در شهر ماندند و مقاومت کردند.

وی افزود: چند روزی توپخانه دوربرد دشمن به دفعات به شهر دزفول حمله و موشک شلیک کرد، اما مردم دزفول به زندگی عادی خود در کوچه و بازار ادامه دادند و رزمندگان با تماشای این موضوع انگیزه بیشتری برای دفاع پیدا کردند. مقاومت.”

و امام جمعه دزفول گفت: در اوج بمباران و حملات دشمن، نماز جمعه دزفول به امامت امام جمعه این شهر آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفول در حضور امام جمعه دزفول اقامه شد. رزمندگان و مخالفان گروه هایی از مردم در خیابان های اطراف مسجد فرش پهن می کردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: آیت الله سید مجد الدین قاضی امام جمعه ولی فقیه دزفول در خطبه های آتشین و تاریخی خود مردم را به مقاومت دعوت کرد که باعث روحیه رزمندگان و مقاومت مردم شد. مردم. بیش از پیش.

قاضی حجت الاسلام دزفولی یادآور شد: با وجود شهادت یا مجروح شدن تعداد زیادی از خانواده ها و بستگانشان، حیرت برانگیختند و زمانی که موشک های دشمن خانه هایشان را ویران می کرد، با تمام توان آنها را بازسازی می کردند و این گاهی اوقات اینطور می شد. چندین بار تکرار شد

وی با اشاره به تخریب 19 هزار واحد مسکونی و تجاری در دزفول در دوران جنگ گفت: زنان دزفولی، مادران و همسران رزمندگان نیز در حمایت کامل از جنگ حضور داشتند و گاهاً دو کامیون بیسکویت برای جنگ می پختند. رزمندگان. در یک روز.» و فرستادند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مقاومت و پایداری مردم دزفول در تاریخ کشور ماندگار است، افزود: این ویژگی ها دزفول را در بین بیش از 20 شهر کشور که مورد هجوم دشمن قرار گرفتند، کرد. بعثی آنها واقع شده اند پسندیدن شما باید مدل پایداری و شهر مقاومت را انتخاب کنید و لوح زرین مقاومت این شهر را ارائه دهید.

وی تاکید کرد: اگر این روحیه مقاومتی که باعث سربلندی و سربلندی کشور شد در سایر مناطق نیز وجود داشته باشد، دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور با روحیه جهاد و مقاومت حل خواهد شد، گفت: مایل کوپید و دشمن جرات پاسخگویی را ندارد، اگر امروز مقاومت در تمام منطقه نهادینه شده است، حاج قاسم سلیمانی در قلب همه ملت آزاده اسلامی و آزاده است و درود رهبری به خاطر فرهنگ ایثار در دلها نفوذ کرده است. ، جهاد و به برکت مقاومت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: بنابراین سوم و چهارم خرداد ماه بهانه ای است تا فرهنگ مقاومت را بازخوانی و آسیب شناسی کنیم و ببینیم در کجا ایستاده ایم، نقاط مثبت را تقویت و کاستی ها را برطرف کنیم.

به گزارش مهر، اجرای مداحی های فراوان در روز دزفول و پخش صلح رهبر، رونمایی از چندین کتاب حاوی زندگی نامه شهدای دزفول و دفاع مقدس از دیگر بخش های این همایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید