گوگل: نرم افزارهای جاسوسی Predator به هکرهای دولتی اجازه می دهد تا به کروم و اندروید نفوذ کنند


گوگل او می گوید که سال گذشته یک شرکت مرموز از نرم افزار جاسوسی خود به نام Predator برای دسترسی به چندین آسیب پذیری امنیتی حیاتی استفاده کرد. مرورگر کروم و سیستم عامل ها اندروید به هکرهای دولتی فروخته شد.

Cytrox، یک شرکت مستقر در مقدونیه شمالی، به نظر می رسد به چهار مورد دسترسی دارد شکاف امنیتی مرورگر کروم علاوه بر یک باگ در سیستم عامل اندروید به فروش می رسد. گفته می شود مشتریان این شرکت هکرهای مرتبط با دولت از چندین کشور خارجی هستند که از نرم افزارهای جاسوسی خود به نام Predator استفاده می کنند و حفره های امنیتی را به خطر می اندازند. گوگل لیست کاملی از این آسیب پذیری ها را در پست وبلاگ خود ارائه کرده است.

گوگل

محققان گروه تحلیل تهدید گوگل (TAG) در این پست توضیح می‌دهند:

ما بسیار مطمئن هستیم که یک شرکت جاسوسی به نام Cytrox این نقص ها را جمع آوری کرده و به عوامل مختلف تحت حمایت دولت فروخته است که حداقل در سه کمپین مورد استفاده قرار گرفته است.

گوگل توسط شرکت های خصوصی هک شد

علاوه بر این، گفته می شود که هکرها از اکثر کشورهای جهان نرم افزار و خدمات جاسوسی Cytrox را خریداری کرده اند. تیم امنیتی گوگل نیز در این پست به یک روند جدید نگران کننده اشاره می کند. بسیاری از آسیب پذیری ها در سال گذشته توسط شرکت های تنظیم کننده خصوصی مانند Cytrox توسعه یافته است.

طی چند سال گذشته، گروه‌های هک مستقل جنجال زیادی در صنعت فناوری ایجاد کرده‌اند. از جمله گروه NSO است که اپل سال گذشته به دلیل جاسوسی از کاربران آیفون با بدافزار Pegasus شکایت کرد. گروه هکری $Lapsus نیز با حمله به انویدیا در اواخر سال گذشته نامی برای خود دست و پا کرده است. این گروه همچنین مسئول هک کردن سیستم‌های یوبی‌سافت و T-Mobile شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید