AFBI: طرح ترور جورج دبلیو بوش در تلافی جنگ عراق خنثی شد



دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف بی آی) یک “توطئه تروریستی” برای ترور جورج دبلیو بوش را که در اوایل سال جاری فاش شد، کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، بلومبرگ در گزارشی با اعلام این دستور اعلام کرد که یک پناهجوی عراقی به نام شهاب احمد هماهنگ کننده و عاملان احتمالی این طرح است و به نقل از اف بی آی، وی از حامیان داعش است. .

جزئیات این توطئه که به نقشه ترور رئیس جمهور سابق آمریکا معروف است، در ماه مارس با حکم دادگاه ویژه و مهر و موم شده در اختیار پلیس فدرال قرار گرفت.

این سند 43 صفحه ای که حاوی محتوای پیام های ارسال و دریافت شده در تلفن همراه و اکانت واتس اپ مظنون است، طی روزهای اخیر منتشر و فاش شده است.

دادستان فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که شهاب احمد، همان فردی که بر اساس جزئیات توطئه فاش شده محکوم شده بود، صبح روز سه شنبه بازداشت شد.

این پناهجوی عراقی که در سال 2020 به طور قانونی وارد آمریکا شده است، از سوی مقامات امنیتی به توطئه و حمایت از ترور رئیس جمهور سابق آمریکا متهم شده است.

او قبلاً این توطئه را برای یکی از خبرچین های پولی AFP تعریف کرده بود که او را در ماه فوریه به اطراف دالاس برد تا از خانه و محل کار جورج دبلیو بوش عکس بگیرد و مکان آن را پیدا کند و از او در مورد جزئیات عملیات امنیتی در خانه و مزرعه رئیس جمهور سابق در کرافورد پرسید.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که شهاب احمد از او برای دریافت کارت شناسایی جعلی از پلیس فدرال ایالات متحده کمک خواسته است.

مخبر این پرونده بیش از 10 سال در ازای پول اطلاعاتی را در اختیار AFBI قرار داد و بسیاری از گفتگوهای خود را با شهاب احمد ضبط کرد.

جان یپسیلانتیس، مامور اف‌بی‌آی و عضو گروه ویژه مبارزه با تروریسم سینسیناتی، گفت: «توطئه‌گران می‌خواستند رئیس‌جمهور سابق بوش را ترور کنند، زیرا معتقد بودند که او مسئول کشتن بسیاری از عراقی‌ها و تکه تکه کردن کل کشور آنها بود».

چهار شهروند عراقی که دو نفر از آنها از ماموران اطلاعاتی سابق بودند، قرار بود به عنوان بخشی از این طرح از ترکیه، مصر و دانمارک به ایالات متحده منتقل شوند.

بوش هفته گذشته با انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دلیل انجام آنچه که او آن را “بی رحمانه و کاملاً ناموجه” خواند، جنجال و خاطره حمله آمریکا به عراق را زنده کرد.

سخنگوی بوش روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر ترور وی، علاقه‌ای به این سوءقصد ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید