خبرگزاری مهر: تلفات تصادفات کلانشهر به ۷ نفر رسید | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر ، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: از ابتدای حادثه شهرستان آبادان استاندار خوزستان به همراه سایر مسئولان وارد شد و در جریان تشکیل ستاد بحران و تقسیم کار، آواربرداری شد. فعالیت های حذف آغاز شد.

وی گفت: «فضای محدود موجود، آسیب های وارده و اولویت دادن به نجات افراد و یافتن اجساد، این روند را به ویژه پیچیده کرده است.

وزیر کشور گفت: چهل ساعت اول بحران فرصتی طلایی محسوب می شود تا بتوانیم گرفتاران حادثه را نجات دهیم.

واحدی افزود: با اقدامات انجام شده در این حادثه 4 نفر از شهروندان ما نجات یافتند که بسیاری از آنها در مراکز سرپایی مداوا و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: متأسفانه تعداد کشته شدگان حادثه کلانشهر تاکنون به شش نفر رسیده است.

و وزیر کشور ادامه داد: الان وارد صحنه شده ام چربی زدایی ناپایداری ساختار را داریم و باید از بین ببریم. البته این پیچیدگی های فنی خاص خود را دارد.

وحیدی گفت: با وجود اینکه ماشین آلات متعددی در محل حضور دارند، اما به دنبال واردات ماشین آلات سنگین تر هستیم.

وی گفت: در حال حاضر کارگاه بزرگی در محل حادثه با کمک همه استانداری ها و ارگان ها برگزار شده تا در قبال مردم پاسخگو باشیم.

وزیر کشور گفت: با دستور استاندار خوزستان از ابتدای وقوع حادثه همه دستگاه ها وارد عمل شده اند و اداره بحران در سازماندهی بحران ها در وزارت کشور، هلال احمر، اورژانس و اورژانس فعال است. پلیس کربلا، القاعده، سپاه استان و شش نفر دیگر.”

وحیدی گفت: فعالیت های لازم در منطقه با هماهنگی در حال انجام است اما وجود سازه های ناپایدار جای نگرانی دارد. لذا از همه مردم آبادان و مردم مشتاق تقاضا داریم به معبد نزدیک نشوند.

وزیر کشور تصریح کرد: پس از حضور ما در محل حادثه دستورات لازم از سوی رئیس جمهور صادر شد و کار معاون اول پیگیری شد.

وی گفت: حادثه شهر آبادان برای کسانی که برای کسب درآمد بیشتر به راحتی زندگی مردم را دستکاری می کنند جنایت بود. موضوع کلان شهر را نباید نادیده گرفت.

وزیر کشور گفت: دستور بررسی مجدد همه مواردی که صادر شد. صادر شده است.

واحدی گفت: حادثه شهر آبادان جرم بزرگی است و دستگاه قضایی باید با اشد مجازات برای عاملان و سهل انگاری برخورد کند.

وی گفت: هم اکنون این ساختمان در مرحله مقاوم سازی و آواربرداری است و مراحل بعدی پس از نظر کارشناسی و بررسی کارشناسی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید