AMD: پردازنده Ryzen 7000 به 5.5 گیگاهرتز در Computex بدون اورکلاک می رسد


رابرت هالاک و فرانک آژوردو عضو ارشد AMD، اخیراً در یک مصاحبه جدید با PCWorld شرکت کردند تا به سؤالات مربوط به کنفرانس مطبوعاتی Computex و ارائه اولیه پردازنده های مورد انتظار سری Ryzen 7000 AMD پاسخ دهند.

توسط دوربین فیلمبرداری، AMD در Computex 2022 و همچنین ارائه جزئیات در مورد پلت فرم مادربردهای سری AM5 و 600 به پردازنده‌های سری Ryzen 7000 بر اساس معماری Zen 4 اشاره کرده‌اند. پردازنده‌های دسکتاپ جدید AMD در پاییز امسال عرضه می‌شوند و در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی مدل‌های مختلف این خانواده نداریم. .

به عنوان بخشی از کنفرانس خود، AMD از پردازنده 16 هسته ای سری Ryzen 7000 رونمایی کرده است که هنگام اجرای Ghostwire: Toyko با فرکانس 5.5 گیگاهرتز کار می کند. جالب اینجاست که سرعت کلاک ذکر شده روی نمونه اولیه پردازنده AMD به دست آمده است. لیزا سومدیر عامل AMD در این کنفرانس گفت که پردازنده‌های Ryzen 7000 به فرکانس‌های بالای 5.0 گیگاهرتز خواهند رسید. اما انتظار نداشتیم این فرکانس به 5.5 گیگاهرتز برسد.

مقالات مرتبط:

رابرت هالوک در مصاحبه اخیر خود گفته است که پردازنده ای با سرعت بیش از 5.5 گیگاهرتز از سیستم خنک کننده خاصی استفاده نمی کند. AMD از سیستمی برای نمایش دمو استفاده کرد که از یک واحد خنک کننده مایع Asetek 280 میلی متری و دو رم 16 گیگابایتی DDR5-6000 CL30 استفاده می کند. مهمتر از همه، پردازنده AMD اورکلاک نشده بود و از تنظیمات پیش فرض استفاده می کرد. AMD می گوید که این پردازنده در اکثر بازی های خود توانسته است فرکانس بالای 5 گیگاهرتز را با Ghostwire: Toyko بزند. نیازی به گفتن نیست که فرکانس بسیاری از هسته ها بین 5.2 گیگاهرتز تا 5.5 گیگاهرتز است.

هالاک می گوید که 170 وات در چیپست های کنفرانس کامپیوتکس در واقع به PPT (توان سوکت) اشاره دارد، نه CPU TDP. به گفته هالاک، هدف اصلی تقویت AMT PPT افزایش فرکانس چند هسته ای بود. زیرا افزایش PPT به معنای افزایش TDP است.

دیدگاهتان را بنویسید