تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از دو کهکشان در حال گردش را منتشر کرده است


تلسکوپ فضایی هابل علاوه بر تلسکوپ جیمسپ که تا چند هفته دیگر عملیاتی می شود، همچنان به عکاسی از کیهان ادامه می دهد. این دوربین دوچشمی 30 سال اخیراً عکسی از دو کهکشان در حال چرخش به دور یکدیگر گرفته است که توسط ناسا نشان داده شده است.

کهکشان ها «NGC 3227” و “NGC 3226» آیا در این تصویر می بینید؟ به این جفت کهکشان دوتایی می گویند.آرپ 94همچنین شناخته شده، تقریبا 50 تا 60 میلیون آنها سال نوری از زمین فاصله دارند. اگرچه این در تصویر قابل مشاهده نیست، غبار بین کهکشانی در این منطقه جریان جزر و مدی قدرتمندی ایجاد می کند که باعث می شود دو کهکشان همیشه به دور یکدیگر بچرخند.

این تصویر علاوه بر زیبایی منحصربفردش، ما را به یاد کهکشان های بسیاری می اندازد که در کیهان متولد شده اند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: هابل زمانی که توانست از این دو کهکشان تصویربرداری کند، در تلاش برای اندازه گیری ابعاد یک سیاهچاله بود. ایده ما این بود که هابل جرم سیاهچاله های کهکشان را با مطالعه دینامیک گاز بین ستاره ای در مرکز کهکشان اندازه گیری کند.

تلسکوپ هابل

در این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل NGC 3227 در کناره گرفته شده است چپ می تواند دیده شود. این یک کهکشان بزرگ است مارپیچ مانند کهکشان راه شیری، یک سیاهچاله عظیم در مرکز آن وجود دارد. در کنار درست در تصویر کهکشان NGC 3226 را می بینیم که یک کهکشان است بیضی شکل او هست. علاوه بر این، این دو کهکشان در یک حرکت چرخشی با یکدیگر ادغام می شوند – چیزی که ستاره شناسان به آن می گویند.رقص کهکشانی– نقاط زیادی وجود دارد، شکل گیری ستارگان در کهکشان NGC 3226 نیز مورد توجه است.

تولد ستاره در داده های NGC 3226 و تلسکوپ فضایی هابل

داده های جمع آوری شده کهکشان را نشان می دهد NGC 3226 شما باید همیشه ستاره ساز باشید. ستاره شناسان بر این باورند که تمام انرژی و بقایای کهکشان های دیگر که قبلا با NGC 3226 ادغام شده بودند می تواند به تولد ستاره های جدید در کهکشان کمک کند.

اما در پایان، آنچه ما متوجه می شویم مقدار ناچیز تشکیل ستاره در این کهکشان است. این بسیار جالب است و سوالات بیشتری در مورد چگونگی شکل گیری کهکشان ها و ستاره های جدید در آنها ایجاد می کند.

ناسا معتقد است که NGC 3226 a یک کهکشان جوان و فعال برای درک کامل آن نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید