حمدانی: فیفا باید به اقدام سیاسی کانادا پاسخ دهد فدراسیون در دیدارهای تدارکاتی حرکت قاطعی نداشت


ستار همدانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کانادا و اینکه مسائل سیاسی نقش مهمی در این مورد داشت، گفت: اینطور نیست. تحریم شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده است و متاسفانه سیاست وارد ورزش شده است. با تمام این توضیحات باید با شدت بیشتری رایزنی می کردیم و نه تنها با 3-4 کشور مذاکره می کردیم، بلکه حالا باید چاره ای برای لغو این بازی اندیشید.

وی ادامه داد: تیم ملی برای حضور قدرتمند در جام جهانی نیاز به مسابقات تدارکاتی خوبی دارد تا بازیکنان ما با آمادگی روحی، جسمی، روحی و روانی بهتری در مسابقات بزرگ شرکت کنند. البته فدراسیون فوتبال برای بازی مقابل کانادا مشورت های زیادی کرده است و می دانم که دوستان ما در اتحادیه برای این دیدار زحمت کشیده اند، اما باید قبول کنیم که برای ما عادی نیست. البته دوستان باید این را پیش بینی می کردند چون با این اتفاق احتمالا بهترین فرصت را برای آماده سازی تیم ملی از دست دادیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه مسئولان مدعی هستند تیم ملی به جای کانادا به قطر می رود اما با وجود این ادعا در حال حاضر یافتن حریف مناسب بسیار سخت است، توضیح داد: باید سریعتر پیش بینی های لازم انجام می شد. . البته شنیده ام که کانادا برای راه اندازی این بازی به ایران پول می دهد. وضعیت اقتصادی فدراسیون فوتبال خیلی خوب نیست و در این زمینه مشکلات زیادی داریم. طبق شنیده ها دولت و وزارت ورزش می خواهند از فدراسیون حمایت مالی کنند اما این حمایت ها باید سریعتر انجام شود تا بتوانیم بازی های دوستانه را در این فدراسیون انجام دهیم.

حمدانی در پاسخ به این که فیفا و انجمن های عضو آن بارها خواستار جدایی فوتبال از سیاست شده بودند، اما مسائل سیاسی نقش ویژه ای در لغو بازی کانادا و ایران داشت. تیم مقدماتی جام جهانی. چشم انداز بشردوستانه فیفا ایجاد سلامت اجتماعی برای جهان است. او دوست دارد همه از فوتبال لذت ببرند اما وقتی مشکلاتی مانند لغو بازی ایران و کانادا پیش می آید باید سر وقت حاضر شود.

وی با بیان اینکه با این شرایط برای آماده سازی تیم ملی می توان به نتیجه گیری شاگردان دراگان اسکوچیچ در جام جهانی امیدوار بود، گفت: پیش از این امیدوار بودیم تیم ملی به جام جهانی صعود کند اما خوشبختانه این اتفاق افتاد. با توجه به وضعیت فعلی تیم ملی و بازیکنان بزرگی که در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند، انتظار داریم برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کنیم، اما پیدا کردن آن نیازمند یک برنامه آماده سازی خوب و مدون است. تیم ملی باید با بازی های دوستانه خوب آماده باشد اما قطعا مشکلات فعلی روی انتظارات ما تاثیر منفی می گذارد.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید