خطر آب شرب زنجان با ساخت ویلا و ورود فاضلاب به سد «ثمس» / آیا مدعی العموم ورود می کند؟


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تامین آب آشامیدنی پایدار و سالم همواره مورد توجه مسئولان بوده است که در سال های اخیر به دلیل کاهش منابع آبی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و تامین آب زنجان به دلیل جمعیت بالای شهر همواره مورد توجه بوده است. موضوع اولویت بود

سد “سد” بسیار مهم استاکثر منبع آب شهر زنجان این روزها کمترین ذخایر آب باقیمانده را برای شهروندان زنجانی تامین می کند، اما آنچه در این گزارش به آن می پردازیم نه کاهش منبع آب بلکه بی توجهی برخی مدیران استانداری به تامین سلامت است. از این منبع آب

در حالی که در سال های گذشته برای حفظ سلامت این منبع مهم، اعضای تیم ملی قایقرانی اجازه تمرین در این آب ها را نداشتند، در حال حاضر این منبع آبی بدون حصار است و مردم می توانند به راحتی در کنار آب و گاهی اوقات در آب راه بروند. بستر طبیعی در بستر این آب را آزاد می کند.

موضوع دیگر افزایش ساخت و ساز در بالادست سد است که به نوبه خود منجر به ورود فاضلاب انسانی به آب می شود.اکثر منبع آب زنجان خطری برای سلامتی زنجانی ها نخواهد داشت.

در همین راستا اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به سوالات و دغدغه های مطرح شده پاسخ می دهد.

اسماعیل افشاری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای در سال 1388 حفاظت کمی و کیفی آب های دریاچه این سد را تقویت کرد، گفت: یک دیوار وی گفت: متأسفانه در مقاطع مختلف قسمت هایی از این به سرقت رفته است. یک دیوارسارقان توسط سارقان بوده و هستند و در بیشتر موارد سارقان توسط ماموران انتظامی یا نگهبانان مستقر در صحنه دستگیر می شوند و یک دیوارغارت به انبار سد بازگردانده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: با وجود این، این شرکت با نصب سیستم‌های حفاظتی هوشمند و دوربین‌های نظارتی در محل سد و نظارت منظم و مستمر روزانه در اطراف دریاچه سد، حفاظت از مرکز را مدیریت می‌کند. تاکنون هیچ گونه آلودگی فعال آب دریاچه سد در حوزه حفاظت ضعیف ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه همانطور که گفته شد هرگونه ساخت و ساز ویلا یا تفرجگاه در اطراف دریاچه یا محلات و روستاهای مشرف به دریاچه سد ممنوع است، خاطرنشان کرد: منطقه ای نیست اما با این وجود از دستگاه ها و دستگاه ها دور است. اینبازتاب رابطه.

افشاری با اشاره به اینکه طی سال های گذشته این شرکت به دنبال مدیریت و جلوگیری از ورود فاضلاب و پسماندهای روستایی به آب دریاچه بوده است، افزود: جلسات و مکاتبات متعددی با ارگان های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و غیره در سطح دریاچه انجام شده است. رشته.”

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب در منطقه گفت: تغییر کاربری و احداث واحدهای کشاورزی، صنعتی، معدنی و تفریحی و … در حوضه آبریز تهم. دریاچه سد صریحا مخالفت کرد.

اضافه شده: سخت افزار اینرابطه شامل امور کشاورزی جهاد کشاورزی برابر مصوبات تیم سیستم جامع مدیریت کیفیت منابع آب استان برای جلوگیری از این تغییرات کاربری الزامی است.

افشاری با اشاره به اینکه مدیریت بهداشت و فاضلاب روستاهای سرچشمه سد طاها از جمله روستاهای طاها، گیلرودو رود خوشکا و طاهرآباد آن طرف تیم وی با بیان اینکه سیستم مدیریت کیفیت جامع منابع آب در استان همواره دنبال شده است گفت: شرکت آبفای روستایی و سپس شرکت آبفای استانداری احداث تصفیه خانه فاضلاب و پساب در روستای تام که طبق آخرین گزارش 85 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: لازم به ذکر است پیگیری در خصوص مدیریت پساب سایر روستاهای حوضه آبریز سد مورد نظرگیلرود، خشکه رود و طاهرآباد)، و این موضوع توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم حفظ کیفیت منابع آب، تعدادی از اهالی روستای تهم با شناسایی و پیگیری مصوبات، فاضلاب را به رودخانه تهم تخلیه می کنند. تیم وی ادامه داد: سامانه مدیریت جامع کیفیت منابع آب بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی در استانداری ارجاع شد: نامه ای به بازپرس آن شعبه ارسال شد.

پایان پیام / 7309




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید