ماموریت 5 روزه Starliner را در 140 ثانیه تماشا کنید



بوئینگ ویدئوی کوتاهی از آغاز و پایان ماموریت کپسول استارلاینر منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از DigitalTrends، بوئینگ CST-100 Starliner روز چهارشنبه 25 مه در نیومکزیکو با کمک یک چتر نجات در برد موشکی ارتش آمریکا به نام وایت سندز به زمین نشست.

این فرود نشان دهنده پایان یک ماموریت موفقیت آمیز بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تقریباً 18 ماه پس از شکست اولین پرواز آزمایشی این شرکت است.

بوئینگ بازگشت موفقیت آمیز استارلاینر به خانه را پس از یک ماموریت پنج روزه با انتشار ویدئویی در صفحه توییتر خود جشن گرفت که لحظات کلیدی ماموریت OFT-2 خود را نشان می دهد.

بوئینگ در توضیحات ویدئویی نوشت: «در 19 می، پرتاب Starliner آغاز شد. پنج روز پس از اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی، استارلاینر در 25 می به سلامت فرود آمد. این تجربه ناسا و تیم های ما را با داده ها و محموله های حیاتی برای اکتشافات فضایی تجاری آتی Expedition 67 در اختیار قرار داد. این ماموریت را از پرتاب تا فرود تماشا کنید.

اکسپدیشن 67 یک ماموریت ناسا است که در آن هفت فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند و اکنون در آن حضور دارند.

این ویدیوی 240 ثانیه ای مانند پرتاب Starliner از کیپ کاناورال، فلوریدا، با موشک Atlas V، اتصال آن به ایستگاه فضایی و بازگشت به خانه را برجسته می کند. در این ویدئو، نگاهی دزدکی به رزی داریم، یک مانکن پر از حسگر که سوار یک استارلاینر شد و به ایستگاه فضایی پرواز کرد تا به مهندسان کمک کند در طول یک پرواز فضایی درباره شرایط داخل کپسول اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

داستان ماجراجویی Starliner

مارک نابی، مدیر پروژه Starliner گفت: “ما یک پرواز آزمایشی عالی با یک سیستم پیشرفته داشتیم.” انتظار داشتیم در این راه از او یاد بگیریم. از هم تیمی هایم در ناسا و بوئینگ که خودشان را وقف Starling کردند تشکر می کنم.

این ماموریت برای نشان دادن کیفیت و عملکرد سیستم انتقال بوئینگ طراحی شده است و باید راه را برای اولین پرواز آزمایشی Starliner تا پایان سال جاری هموار کند.

پس از تایید کامل، ناسا می تواند از Starliner به همراه کپسول های Crow Dragon اسپیس ایکس برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن آنها به زمین استفاده کند.

اولین تلاش بوئینگ برای ارسال Starliner به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2019 با شکست فضاپیما به پایان رسید زیرا فضاپیما نمی‌توانست در مدار صحیح برای اتصال به ایستگاه قرار گیرد و دومین تلاش برای پرتاب در آگوست 2021 پس از چندین مشکل فنی. اندکی قبل از راه اندازی متوقف شد.

مشکلات قبلی استارلاینر به این معنی بود که آزمایش پرواز مداری 2 یک ماموریت پرخطر خواهد بود، بنابراین بوئینگ و ناسا مسلماً خیالشان راحت شد که این بار همه چیز یا تقریباً همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید