بیانیه روابط عمومی صدا و سیما درباره اظهارات جبلی و محتوای شبکه خانگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



و خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد که روابط عمومی رسانه ملی در خصوص انتشار نادرست اظهارات دکتر بیمن جبلی در دانشگاه صنعتی شریف در برخی رسانه ها و فضای مجازی اطلاعیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

روز سه شنبه 3 خرداد، رئیس سازمان صدا خوش قیافه وی در ادامه حضور در جمع دانشجویان و انجمن های دانشگاهی به دانشگاه صنعتی شریف رفت و ضمن ایراد سخنرانی، انتقادات نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی و دانشجویی را شنید. سوالات گفت آثاری. متاسفانه برخی رسانه ها و گروه ها در فضای مجازی بخش ها از دیدگاه رئیس رسانه ملی از جمله دیدگاه ایشان در زمینه مبانی قانونی فعالیت و سانسور ساترا فضای تولید صدا و تصویر کشور را مخدوش کرده اند. جالب است در در حالی که برخی رسانه ها و گروه ها به نظر رئیس رسانه ملی درباره تولیدات تریبون ها اشاره کردند که وی در صحبت های خود به سریال یا برنامه ای به نام نبرد. چشم نظر دکتر کوه به شرح زیر است:

«در فضای برخی سکوها در شکل بازی پخش زنده داری جریان محتوایی که در آنجا آپلود می شود، شامل محتوای مستهجن به معنای واقعی کلمه، شیطان پرستی به معنای واقعی کلمه، و محتوای ضد دینی، ضد اخلاقی، ضد امنیتی که 100% در اسلام است. جمهوری اکنون به این سکوها بروید [ببینید]این متعلق به کیست؟ چه کسی باید این را مدیریت کند؟ منظورم این است که اگر ما ادعای سانسور داریم، آن ادعا ادعای سلیقه ما نیست. حفظ امنیت فرهنگی جامعه و حریم فرهنگی جامعه وظیفه ماست و تا زمانی که به ما نگویند مسئولیت آن بر عهده شما نیست از این وظیفه چشم پوشی نمی کنیم. فرض کنید شما مسئول نیستید. چشم؛ همه می خواستند بیایند و این مسئولیت را بر عهده بگیرند. هیچ کس نمی تواند بگوید؛ اگر بعد از آن قانون اساسی تغییر کند مسئول “این نیز در حال تغییر است.”

از رسانه ها و برخی فعالان خبری در فضای مجازی انتظار می رود فارغ از سلایق، اخبار و تحلیل ها را بر اساس صداقت و اعتماد منتشر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید