صنعا: لبنان و یمن در برابر دشمن صهیونیستی متحد هستند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله علی صبری» سفیر یمن در دمشق در گفت وگو با روزنامه العهد به مناسبت سالروز مقاومت و آزادی لبنان تاکید کرد که حزب الله و مقاومت لبنان در ارتش لبنان به شدت از رژیم اشغالگر رنج می برد، در حالی که این ارتش ادعا می کند که شکست ناپذیر نیست، یعنی او از هویت عربی محافظت کرد و نام لبنان و مسلمانان را بلند کرد.

صبری گفت: جشنواره مقاومت و رهایی عید همه آزادگان جهان است و عید ما یمنی است چرا که در مقابل دشمن سعودی و دشمن اسرائیلی متحد هستیم.

وی افزود: حزب الله لبنان توانست لبنان را از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد کند در حالی که ارتش کشورهای عربی نیز در این امر ناکام ماندند.

و سازندگان این پیروزی بزرگ در لبنان گفت: ما به مقاومت اسلامی لبنان و دبیرکل آن سید حسن نصرالله و همه نیروهای مقاومت آزاده که شگفت انگیزترین و شجاع ترین حماسه را به تصویر کشیدند درود می فرستیم.

صبری درباره تحولات یمن گفت: ما برای آزادی، حاکمیت و استقلال می جنگیم و این نبرد بدون اتحاد مردم یمن، یعنی جشن پیروزی بر دشمن با اتحاد مردم یمن، تکمیل نخواهد شد. ” مردم یمن سلیقه دیگری دارند.”

سفیر یمن همچنین آتش بس در کشورش را با چالش های بزرگی مواجه دانست و گفت: اگر ائتلاف متجاوز به تمام مفاد آتش بس پایبند باشد، از نقض خود صرف نظر کند و تضمین هایی برای تداوم آتش بس ارائه کند. از آن نیز استقبال خواهد کرد در غیر این صورت دست ما روی ماشه است.

انتهای پیام




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید