مراقب حساب بانکی خود باشید / کلاهبرداران را با روش های جدید بازگردانید



وی بیان کرد: شاکی همچنین اشاره کرد که در حال جستجو در فضای مجازی برای خرید شارژ موبایل بودم که با کانال تلگرامی مواجه شدم مبنی بر اینکه شارژ موبایل ارزانتر از دیگران فروخته می شود و آدرس آن برایم مهم نیست. درگاه پرداخت و تایید هویت اپراتورهای آن صفحه، برنامه ای را خریداری و نصب کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه یک کارت بانکی، با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی کل موجودی حساب خود را از دست دادم.

رئیس پلیس Police منطقه فدرال تهران بزرگ افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اظهارات شاکی، اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد درگاه جعلی و سپس دستور نصب به شهروندان پرداخت می شود. بدافزار برای فریب کاربران فضای مجازی.

سرهنگ گدرزی گفت: متخصصان الکترونیک پلیس عشایر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با شناسایی فرد خاطی در فضای مجازی هویت متهم را به دست آوردند و پس از طی مراحل قضایی، فرد خاطی در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به به. مناطق قبیله ای پلیس با تجهیزات الکترونیکی

وی خاطرنشان کرد: پس از انتقال به پلیس فدرال پایتخت، کلاهبردار با مشاهده مدارک موجود در پرونده، با انتساب موافقت کرد و گفت که با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، قربانیان خود را به پورتال جعلی iOS و دریافت اطلاعات ” حساب های بانکی افراد تشویق می شوند تا بدافزاری را برای سرقت موجودی حساب قربانیان نصب کنند.

رئیس پلیس مناطق عشایری فدرال تهران به شهروندان توصیه کرد: شارژ تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از مراکز مالی و اپلیکیشن های مورد تایید ارائه شده در سایت اصلی بانک ها یا تایید شده توسط بانک مرکزی و نصب شده از منابع اصلی یا سایت اینترنتی دریافت کنند. اپراتورها با نتایجی که موتورهای جستجو نشان می دهند زیرا امکان فیشینگ (فیشینگ) برای برخی از این نتایج نمایش داده شده در نظر گرفته شده است و همچنین پیامکی با رمز یکبار مصرف حاوی اطلاعات مربوط به تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و … با خرید آنلاین مطابقت داشته باشید و فریب تبلیغات وسوسه انگیز و دروغین خرید اینترنتی را با قیمت ارزان ندهید، برای یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده کنید. موارد از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir لینک مرکز اورژانس الکترونیک را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید