بازپرداخت وام به مردان مشروط بود


بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها اعلام کرد: بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، اعطای تسهیلات بانکی از جمله وام باروری به متقاضیان مرد منوط به استعلام وضعیت آنان در خدمت وظیفه عمومی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشنامه بانک مرکزی به شرح زیر است: «با توجه به ابلاغ جزء (2) بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 موضوع پرداخت قرض الحسنه. وام به فرزندان مطابق بند (ب) مفاد ماده 10 قانون وظیفه عمومی «مستلزم دریافت هرگونه وام و کمک کشاورزی، صنعتی، دامپروری و مسکن از طریق بانک ها، وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد قانونی ارائه مدرکی دال بر وضعیت شمول آنها در سازمان یک وظیفه کلی است.

همچنین، بانک های عامل موظفند قبل از ارائه هرگونه تسهیلات بانکی از طریق وب سرویس تعاملی این بانک با شبکه پست الکترونیکی دولت (SPAD) وضعیت سامانه خدمات عمومی برای متقاضیان مرد تسهیلات را استعلام کنند.

بر اساس این، فقط افراد ذکور که پاسخ به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی خود در وب سرویس فوق الذکر مجاز به استفاده از تسهیلات بانکی از جمله تسهیلات قرض الحسنه کودکان و افرادی هستند که به استعلام وضعیت وظیفه عمومی خود پاسخ داده اند. سیستم در وب سرویس فوق الذکر” تبلیغ کننده “غیر مجاز” امکان استفاده از امکانات مذکور را نخواهد داشت.

بازپرداخت وام به مردان مشروط بود

بر اساس این گزارش، والدین فرزندانی که از تاریخ 01/01/1300 به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند متولد شده‌اند، می‌توانند در طرح وام کودک در گرزالحسنه ثبت نام کرده و وام وام کودک را در گرزالحسنه پرداخت کنند. برای پدر یک بار برای هر فرزند ممکن، متولد شده است.

این تسهیلات برای فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون، فرزند سوم 60 میلیون، فرزند چهارم 80 میلیون و فرزند پنجم 100 میلیون تومان است.

مدت بازپرداخت هر یک از این تسهیلات به ترتیب 36، 48، 60، 72 و 84 ماه است و طبق مدت تنفس 6 ماهه تسهیلات وام کودک، اولین قسط پس از 6 ماه از تاریخ وام پرداخت می شود. یک گردنبند.

در این زمینه متقاضیان وام فرزند پس از ثبت نام در سامانه مربوطه باید مدارکی از قبیل اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و عکس کارت ملی پدر، 10 به همراه داشته باشند. کد پستی رقمی، آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری شامل 10 شماره می باشد. از سامانه پس از تکمیل ثبت نام پس از 12 روز کاری به شعبه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده می پردازد.

البته با ابلاغ این بخشنامه بانک مرکزی برای وام فرزند، والدین علاوه بر مدارک اعلام شده، وضعیت شمولیت خود را در سامانه نوبت دهی استعلام کنند و در صورت اجازه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید