جزئیات ابتکار الکاظمی برای خروج از بحران / افزایش احتمال انحلال مجلس و برگزاری انتخابات



منابع آگاه جزئیات ابتکار نخست وزیر عراق برای پایان دادن به اختلافات بین احزاب مختلف و خروج این کشور از بن بست سیاسی را فاش کردند.

به گزارش ایسنا، الملومه به نقل از منابع آگاه عراقی اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در حال حاضر در حال برقراری تماس های محرمانه با تمامی احزاب سیاسی از جمله جریان صدر است.

به گفته این منابع که یکی از آنها نماینده ائتلاف الفتح در مجلس است، هدف از این تماس ها و اقدامات الکاظمی حمایت از برگزاری نشست سیاسی با حضور همه احزاب سیاسی به منظور توافق بر سر آن است. . گام بعدی پایان دادن به تشدید تنش در خیابان های عراق و همچنین ارائه و بررسی گزینه برگزاری رسمی انتخابات زودهنگام است.

این منابع گفتند که ابتکار الکاظمی شامل تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی برای تهیه نقشه راه برای دوره پس از گفتگوی ملی است.

منابع مذکور همچنین فاش کردند: انحلال مجلس نمایندگان و دستیابی به توافق بر سر تاریخ برگزاری انتخابات جدید در ساعات گذشته به عنوان راهکاری برای حل بحران به ویژه از سوی برخی احزاب در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مطرح شد. .

به گفته این منابع، در آخرین نشست چارچوب هماهنگی، این گزینه به طور جدی از سوی حیدر العبادی، عمار الحکیم و فلاح الفیاض مطرح شد.

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت: جریان صدر، احزاب سنی و کردها مخالف این گزینه نیستند، اما بحث اکنون بر سر این است که چه کسی روند انتخابات را اداره می کند.

الکاظمی اخیراً پس از ناآرامی‌های بغداد، طرف‌های عراقی را به گفت‌وگو فراخواند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید