رویکردهای دفاعی جدید در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی



پیام برزگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سازمان وظیفه دارد زیرساخت های لازم برای ادامه و افزایش تولید محصولات پتروشیمی و اجرای سیاست های حاکمیتی را در حوزه پتروشیمی ویژه فراهم کند. منطقه اقتصادی.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از تمرکز این سیاست ها بر توسعه و سرمایه گذاری است، افزود: با توجه به برخی تهدیدات، موضوعات پدافند غیرعامل نیز در اولویت برنامه های عملیاتی سازمان قرار گرفته و جزء مهمی از سیستم مدیریتی است. .

رئیس مدیریت اورژانس منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: برخی از این اقدامات باید مورد ارزیابی، بازنگری و به روز رسانی قرار گیرد تا احتمال آسیب به صنعت تا حد زیادی کاهش یابد.

برزگر با بیان اینکه باید به مسائل مختلف در حوزه دفاعی رسیدگی شود، ادامه داد: از جمله این موضوعات، علاقه به توسعه فضای کار و کسب و کار در منطقه و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در بندرماهشهر و. سایر بخش ها باعث افزایش رضایت و بهبود عملکرد دفاعی خواهند شد و صنعت پتروشیمی در این زمینه پیشرو خواهد بود.

وی افزود: امروز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به موضوع سرمایه گذاری (با هدف تولید ثروت و اشتغال) در قالب یک اقدام تدافعی نگاه ویژه ای دارد و بسترهای لازم را برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه زمین های موجود در این منطقه رو به اتمام است، گفت: بخشی از اراضی موجود به پروژه های سرمایه گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اختصاص یافته است.

برزگر گفت: برای توسعه فعالیت های سرمایه گذاری، اجرای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به منظور تامین زمین و زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران آتی صنعت پتروشیمی ضروری است.

وی به مقوله پدافند غیرعملکردی از بعد نرم اشاره کرد و گفت: سیستم اطلاعاتی و ارتباط امن بین شرکت های مستقر در منطقه یکی از ارکان کاربردی پدافند نرم است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: یکی دیگر از رویکردهای تدافعی این سازمان رسیدگی به ایمنی زیرساخت ها، امور ترافیکی و راه های ارتباطی است.

برزگر به روز رسانی طرح های جامع پدافندی این منطقه را ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات عملی در حوزه پدافند غیرعامل تامین آب شیرین از طریق دریا است که به طور جدی در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار دارد.

وی استقلال صنعت پتروشیمی و پایان دادن به وابستگی آن به کشورهای خارجی را ضروری دانست و گفت: با توجه به برخی تهدیدها (تحریم ها)، مسائل تجاری نیز باید به عنوان یک جنبه دفاعی مورد توجه قرار گیرد تا از ضرر احتمالی مجتمع های تولیدی جلوگیری شود. .

پرزگر خاطرنشان کرد: توجه به تهدیدات بستر دریا، توجه به خلاقیت و راهکارهای نوآورانه، توجه بیشتر به مسائل پیشگیرانه آموزش و استفاده موثر از توانمندی های بسیج و جامعه خودسوزی در منطقه ویژه از دیگر رویکردهای برنامه ویژه است. سازمان منطقه اقتصادی پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل.

30 درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می شود که نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در زمینی به مساحت حدود 2850 هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس در بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید