ممنوعیت تردد در بغداد – خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عراقی، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر از خروج برای همیشه از صحنه سیاسی عراق خبر داد.

مقتدی صدر همچنین اعلام کرد که به استثنای سه نهاد تحت رهبری خود، تمامی نهادهای مرتبط با جنبش صدر را منحل کرده است.

در پیام توئیتری مقتدی صدر در این زمینه آمده است: نجف اشرف مقر اصلی مرجعیت دینی بوده و هست. من هرگز ادعای عصمت و کوشش و حتی رهبری نداشته ام و خود را امر به معروف و نهی از منکر می دانم و هدفی جز اصلاح انحرافات ندارم.

الصدر افزود: من اعلام می کنم که در امور سیاسی دخالت نمی کنم و از این پس به طور کامل از میدان خارج می شوم و تمامی دفاتر مربوط به خود را به جز حرم خاندان صدر، موزه و مؤسسه میراث می بندم.

و در پایان نوشت: همه را از وظایفشان برمی دارم و اگر از دنیا رفتم یا کشته شدم برایم فاتحه بخوانید.

منابع عراقی همچنین گزارش دادند که پس از اعلام استعفای قطعی مقتدی صدر از سیاست، صفحات به اصطلاح «وزیر القاعده» متعلق به صالح محمد العراقی در شبکه های اجتماعی بسته شد.

کمیته سازماندهی و نظارت بر تظاهرات و اعتصابات جنبش صدر از پایان ماموریت خود و توقف فعالیت خود خبر داد.

دفتر مقتدی صدر پس از انصراف وی از صحنه سیاسی بیانیه ای صادر کرد.

1. شرکت در امور سیاسی و حکومتی و کلیه نهادهای وابسته و کلیه فعالیتهای اجتماعی به نام جنبش صدر ممنوع است.

2. شعار دادن و اهتزاز پرچم به نام صدر ممنوع است.

3. استفاده از هرگونه ابزار رسانه ای از جمله شبکه های اجتماعی به نام جنبش صدر ممنوع است.

در همین حال، رسانه های عراقی گزارش دادند که حامیان صدر به سمت مقر دولت در منطقه سبز بغداد حرکت کردند.

برخی منابع خبری از تجمع هواداران صدر در مقابل کاخ ریاست جمهوری عراق در بغداد خبر دادند و همچنین گزارش هایی از ورود برخی از آنها به کاخ ریاست جمهوری منتشر شد.

منابع خبری از استقرار گسترده نیروهای امنیتی عراق در منطقه سبز خبر دادند و همزمان با حضور هواداران صدر در ورودی های منطقه سبز بغداد و تلاش آنها برای حمله به کاخ ریاست جمهوری، نیروهای ضد شورش به طور گسترده در این منطقه گسترش یافتند. این منطقه. منطقه منطقه سبز تعطیل اعلام شد. و نیروهای امنیتی منطقه سبز و پل جمهوریه در مرکز بغداد را به طور کامل بستند.

فرماندهی عملیات مشترک در بغداد از حامیان صدر خواست فورا منطقه سبز را ترک کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ضمن درخواست از تظاهرکنندگان وفادار به الصدر که فوراً منطقه سبز بغداد را ترک کنند، تاکید کرد که برای جلوگیری از هرگونه درگیری یا خونریزی عراقی ها، بالاترین میزان خویشتنداری را رعایت کرده است.

این نهاد نظامی و امنیتی همچنین بر مسئولیت خود در قبال حفاظت از نهادهای دولتی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و اموال عمومی و خصوصی تاکید کرد و اعلام کرد: با تظاهرات مسالمت‌آمیز برابر قانون اساسی و قوانین موجود برخورد خواهد شد و نیروهای امنیتی به وظیفه دفاعی خود عمل خواهند کرد. . برای امنیت و ثبات

الجزیره گزارش داد که حامیان صدر موانع امنیتی و دیوارهای سیمانی مقابل پارلمان عراق را شکستند.

آخرین اخبار حاکی از ورود معترضان به کاخ ریاست جمهوری است. گفته می شود پس از نزدیک شدن معترضان به کاخ ریاست جمهوری، برهم صالح رئیس جمهور عراق خیلی زود کاخ را ترک کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای از اجرای منع آمد و شد در بغداد از ساعت سه و نیم بعد از ظهر امروز دوشنبه در سراسر بغداد خبر داد.

همزمان منابع عراقی از تحرکات حامیان صدر در بصره خبر دادند.

آن تمام شده است…

دیدگاهتان را بنویسید