دیابت نوع 2 و بیماری قلبی در افراد شب زنده داری وجود دارد


اگر شما جزو 30 درصدی هستید که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، ممکن است بخواهید تغییری در برنامه خواب خود ایجاد کنید. گروهی از محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید اعلام کردند که جغدهای شب بیشتر از کسانی که زود می خوابند در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

همانطور که فوربس می نویسد، حدود 1.6 میلیون نفر در آمریکا دیابت نوع 1 دارند. به گفته پزشکان، دیابت نوع 1 یک بیماری صعب العلاج است که قابل پیشگیری نیست. در همین حال، گفته می شود که تقریباً 30 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. دیابت نوع 2 تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی است.

در دیابت نوع 2 قند خون افزایش می یابد و در نتیجه ممکن است رگ های خونی آسیب ببینند و فرد دچار بیماری قلبی شود. دانشمندان بر این باورند که دیابت نوع 2 ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد.

کمبود خواب به مقاومت بدن در برابر انسولین (عامل دیابت نوع 2) کمک می کند.

دو دلیل رایج مقاومت به انسولین رژیم غذایی نامناسب (شامل قند یا کالری بیش از حد) و عدم فعالیت بدنی است. استیون مالینیکی از نویسندگان مقاله و دانشیار گروه حرکت شناسی و سلامت در دانشگاه راتگرز می گوید: اخیراً خواب ضعیف به عنوان یکی دیگر از عوامل رفتاری که به مقاومت بدن در برابر انسولین کمک می کند، پیشنهاد شده است.

استفان مالین می گوید خواب برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مهم است، اما داشتن خواب کافی و داشتن خواب خوب مهم است. مطالعات مالین و همکارانش نشان می دهد که افراد شب زنده داری در مقایسه با افرادی که زود می خوابند، بیشتر در معرض خطر چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی هستند.

یکی از توضیحات محققان برای ارتباط بین زندگی شبانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 این است که سبک زندگی شبانه افراد ممکن است با ریتم شبانه روزی آنها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، با وجود علاقه مردم به زندگی شبانه، بسیاری از بزرگسالان شاغل هنوز مجبورند صبح زود بیدار شوند تا فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا خودشان به سر کار بروند. به گفته مالین، این همان چیزی است که باعث می شود جغدهای شب به اندازه کافی یا خوب نخوابند. نداشتن خواب کافی یا خواب با کیفیت “فیزیولوژی افراد را تغییر می دهد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.”

افراد شبگرد کمتر قادر به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی هستند

استفان مالین و همکارانش متابولیسم و ​​سطح فعالیت شرکت‌کنندگان را هر روز (در طول روز و در طول خواب) در طول هفت روز زیر نظر گرفتند و دریافتند که توانایی شبانه برای استفاده از چربی به‌عنوان منبع انرژی کاهش می‌یابد. یعنی چربی در بدن این افراد انباشته می شود و در نتیجه افزایش چربی بدن، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. از سوی دیگر، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، بیشتر به چربی به عنوان منبع انرژی متکی هستند و به طور کلی آمادگی بیشتری برای ورزش های هوازی دارند.

مالین می گوید که معتقد است رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی و الگوی خواب بهتر می تواند از مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 جلوگیری کند.او در ادامه گفت بهترین کاری که جغدهای شب می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که زود به رختخواب بروند.

مالین همچنین می‌گوید افرادی که در شب زندگی می‌کنند، اگر در طول روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشند، ممکن است بتوانند برخی از پیامدهای منفی شب‌زیستی را جبران کنند: «حرکت در روز راهی عالی برای ارتقای سلامتی است. لزوماً باید خشن باشد. هر کسی می‌تواند ورزش کند. در طول روز هر ساعت دو دقیقه ورزش کنید یا بعد از هر وعده غذایی به مدت 10 تا 15 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید.

مقالات مرتبط:

محققان توصیه می کنند در ساعات پایانی شب از فعالیت های سنگین یا فعالیت هایی که نیاز به انرژی زیادی دارند خودداری کنید تا بدن برای خواب بهتر آماده شود. همچنین توصیه می شود از مصرف غذاهای محرک مانند کافئین یا مقادیر زیاد قند در اواخر شب خودداری کنید. محققان می گویند بهتر است افراد هنگام خواب به صفحه نمایش نزدیک خیره نشوند: “نور آبی صفحه می تواند ساعت روزانه بدن شما را فریب دهد و شما را بیدار نگه دارد.”

به گفته محققان، جغدهای شب حتی اگر کمی زودتر به رختخواب بروند، می توانند تفاوت های قابل توجهی در سلامتی خود ایجاد کنند: “15 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و روز بعد 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. قدم های کوچک بردارید تا یک فرد صبحگاهی شوید.”

نتایج این مطالعه در مجله علمی Experimental Physiology منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید