شورای رقابت دستور توقف افزایش قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت را صادر کرد


هیئت رقابت دستور داده هرگونه افزایش هزینه خدمات تلفن ثابت تا زمان پرداخت دقیق به حالت تعلیق درآید. این دستور در حالی صادر شد که قبوض جدید تلفن ثابت برای مشترکان شهری با نرخ های جدید صادر شد و مردم اعتراض کردند. هیأت رقابت تأیید کرده است که تا زمانی که هزینه دقیق ماهانه خدمات تلفن ثابت مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران به هیأت رقابت تسلیم نشود، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و دریافت وجوه اضافی برخلاف تائید هیئت رقابت در نظر گرفته شده و باید انجام شود فورا آن را خاموش کنید.

در اواسط شهریور 1400 و یک سال پس از تصویب شورای رقابت، افزایش هزینه ماهانه خط ثابت با امضای وزیر صنعت به تصویب رسید. ایلانا اکنون گزارش داده است که هیئت رقابت خواستار توقف هزینه تلفن ثابت شده است:

در پانصد و نود و نهمین جلسه مرکز ملی رقابت، به استناد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های عمومی و اصل 44 قانون اساسی و به استناد ماده 3 از یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای رقابت در خصوص موضوع “دستورالعمل نحوه تعیین هزینه ماهانه تلفن ثابت”، مخابرات ایران متعهد می شود که در طول ایجاد سیستم حسابداری بهای تمام شده، سیستم خود را به گونه ای اصلاح کرد که هزینه هر سرویس تکمیل شده برای این شرکت به صورت جداگانه و دقیق محاسبه و درج شود. صورتهای مالی حسابرسی شده این شرکت

اما به نظر می رسد شرکت مخابرات ایران این تصمیم را به درستی اجرا نکرده است. بنابراین تا زمانی که هزینه دقیق ماهانه خدمات تلفن ثابت درج شده در صورت های مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران به هیأت رقابت ارائه نشود، هرگونه تغییر در قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و دریافت وجه اضافی مغایر با مصوبه ایران تلقی می شود. مخابرات هیئت مسابقه باید شرایط فوری برای توقف.

لازم به ذکر است در جدول مصوب ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت تمام شده قبوض مخابرات برای شهر تهران 20 هزار تومان و برای سایر مراکز استان ها 15 هزار تومان و سایر شهرستان ها 10 هزار تومان تعیین شده است. هر ماه. .

هزینه ماهیانه تعریق را افزایش دهید تلفن پس از چالش های مختلف سرانجام در پاییز سال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت تصمیم افزایش قیمت تلفن ثابت در تابستان امسال به تصویب رسید. این طرح از ابتدای شهریورماه اجرا شده است. موضوعی که البته با واکنش مشترکان تلفن ثابت همراه بود که اغلب از این افزایش انتقاد می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید