مکمل های غذایی که به حفظ سلامت مردان کمک می کنند کدامند؟



غذا باید اولین منبع مواد مغذی باشد. یک رژیم غذایی سالم شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی، لبنیات کم چرب یا بدون چربی، آجیل، دانه ها، لوبیاها و چربی های سالم است.

اگر از الگوی غذایی متعادل پیروی نکنید، به اندازه کافی نخوابید یا به طور منظم ورزش نکنید، ممکن است سطح انرژی خوبی نداشته باشید.

هنگامی که شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنید یا به مقدار توصیه شده دریافت کنید، بدن شما در مبارزه با بیماری دچار مشکل می شود و ممکن است برای دریافت این مواد مغذی، مکمل لازم باشد. اما قبل از مصرف مکمل ها، باید با پزشک خود صحبت کنید. قبل از تصمیم گیری مهم است که از ایمنی و فواید مکمل ها مطلع شوید.

مصرف مکمل ها باید با نظر پزشک انجام شود و در عین حال در انتخاب مکمل نیز دقت شود. مکمل ها را فقط از داروخانه ها خریداری کنید و مطمئن شوید که نشان FDA را دارند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مکمل ها برای مردان توصیه می شود. این دلایل عبارتند از:

سلامت استخوان: کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان هستند. اگر از مصرف این مواد مغذی عقب مانده اید، ممکن است به مکملی جدا از مولتی ویتامین معمولی خود نیاز داشته باشید، زیرا مولتی ویتامین ها معمولاً حاوی کلسیم کافی برای برآورده کردن توصیه ها نیستند. مردان به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. مردان بالای 70 سال به 1200 میلی گرم در روز و نوجوانان 1300 میلی گرم در روز نیاز دارند. مردان نیز روزانه به 600 واحد بین المللی ویتامین D نیاز دارند. بعد از 70 سالگی این مقدار به 800 واحد ویتامین D افزایش می یابد.

سلامت چشم: کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زآگزانتین ممکن است در سلامت چشم نقش داشته باشند. روی گنجاندن میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم، اسفناج، هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی در رژیم غذایی خود تمرکز کنید.

آقایان باید مراقب مصرف مکمل‌هایی باشند که آهن ندارند زیرا این عنصر در صورت نداشتن فقر آهن می‌تواند برای آقایان مشکل‌ساز شود.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، هنگام بررسی مکمل های غذایی، باید به غذاها توجه کرد. مصرف بیش از حد غذا ممکن است تهدیدهای جدی برای سلامتی باشد. قبل از شروع رژیم مکمل برای ارزیابی الگوی غذایی روزانه خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

منبع:

جام جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید