ماساژ برای خواب راحت چگونه است؟


اختلال خواب یکی از مهم ترین مشکلاتی است که امروزه برخی از جوانان با آن مواجه هستند. پیام این یکی از تکنیک های غیر جراحی است که می تواند با کاهش تنش عضلانی به حل مشکلاتی مانند اضطراب، استرس، افسردگی، درد و بی خوابی کمک کند.

فواید ماساژ خواب

بدن ما دارای یک سیستم خودمختار است که از دو بخش تشکیل شده است: سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک. سیستم پاراسمپاتیک سیستم پاراسمپاتیک را متعادل می کند. هنگامی که استرس دارید، سیستم سمپاتیک تحریک می شود و احساس مبارزه یا فرار خواهید کرد. سیستم پاراسمپاتیک در طول ماساژ فعال می شود و به بدن شما اجازه می دهد تا سرعت خود را کاهش دهد و آرام شود. اگر استرس یا تنش دلیل بی خوابی است، می توانید از ماساژ استفاده کنید. یکی از فواید ماساژ تنظیم الگوی خواب است. در واقع، بسیاری از افراد در طول یک ماساژ حرفه ای به خواب می روند.

ماساژ به کاهش استرس، بهبود گردش خون، تسکین درد عضلانی، کاهش تنش و کاهش فشار خون کمک می کند. اعتقاد بر این است که ماساژ می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت کند.

مطالعات متعدد نشان داده اند که ماساژ درمانی نه تنها کمردرد و سردرد را کاهش می دهد، بلکه استرس، اضطراب و افسردگی را نیز کاهش می دهد و باعث خواب آرام می شود.

خواب برای عملکرد سیستم ایمنی در سطح مطلوب خود ضروری است. اگر سیستم ایمنی به خطر بیفتد، توانایی بدن برای درمان خود نیز به خطر می افتد. اگر استرس داریم یا کمبود خواب داریم، سلامتی ما به طور جدی در خطر است. ماساژ لزوماً نیازی به انجام یک حرفه ای ندارد تا از مزایای کامل آن بهره مند شوید. می توانید از صندلی های ماساژور نیز استفاده کنید.

تکنیک‌های آرام‌سازی، مانند ماساژ درمانی، مطمئناً می‌توانند استرس و ناامیدی‌هایی را که منجر به اضطراب و بی‌خوابی می‌شوند، کاهش دهند. ماساژ درمانی نه تنها می تواند فواید فیزیکی خارجی داشته باشد، بلکه فواید داخلی نیز دارد. ماساژ و رایحه درمانی می تواند عضلات شما را شل کند و به گردش خون و لنف کمک کند. ماساژ می تواند به کاهش تحریک عصبی و افزایش تولید اندورفین های تسکین دهنده کمک کند.

انواع مختلفی از تکنیک های ماساژ درمانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.

رفلکسولوژی: این نوع ماساژ بر روی «مناطق رفلکسولوژی» خاص روی پاهای شما تمرکز می کند. این نوع ماساژ تنش و درد را تسکین می دهد و گردش خون را در نواحی از بدن که با نواحی بازتابی پا مطابقت دارد، بهبود می بخشد.

ماساژ ورزشی: این نوع ماساژ با ماساژ عضلات، تاندون ها و رباط های خاص، عملکرد و استقامت ورزشی را بهبود می بخشد.

آروماتراپی: این ماساژ بر روی آرامش عمومی، گردش خون و دامنه حرکت تمرکز دارد و تنش عضلانی را کاهش می دهد.

نکته مثبت همه این ماساژها این است که احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خواب بهتری خواهید داشت.

چرا بعد از ماساژ بهتر می خوابید؟

کاهش استرس یکی از فواید ماساژ است. ماساژ به آرامش کمک می کند و وقتی سروتونین در حین ماساژ تولید می شود، ملاتونین تولید می کند که به خواب کمک می کند.

اگر این دارو را یک ساعت قبل از خواب دریافت کنید، می تواند به تنظیم دمای بدن، بهبود گردش خون، تسکین اضطراب و کاهش تنش عضلانی کمک کند.

ماساژ یک مسکن طبیعی استرس شبانه است. ماساژ سوئدی با ضربات سبک و طولانی برای آرامش ایده آل است. همانطور که بدن آرام می شود، سطح استرس شما کاهش می یابد. ماساژ تاثیر مستقیمی بر کاهش سطح کورتیزول و هورمون های استرس در بدن دارد.

ماساژ به ما کمک می کند تا احساس آرامش و خواب آلودگی داشته باشیم. دلیلی پشت این احساس وجود دارد. با ماساژ دادن ماهیچه ها آرامش بیشتری پیدا می کنند.

علاوه بر ماساژ، هر چیزی که نه تنها بدن شما را آرام می کند، بلکه حواس شما را پرت می کند، می تواند خواب شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، محیطی که اغلب در طول ماساژ در آن هستید – یک اتاق تاریک و ساکت – می تواند به طور طبیعی آرامش بخش باشد.

آیا صندلی ماساژور می تواند به من کمک کند تا بخوابم؟

بر اساس تحقیقات، تاثیر ماساژ بر خواب تایید شده است. به خواب رفتن در حین ماساژ درمانی کاملا طبیعی است. ماساژ استرس را که مانع اصلی خواب است از بین می برد. استرس سطح هوشیاری را افزایش می دهد که می تواند از شروع خواب برای بسیاری از افراد جلوگیری کند.

مزایای کاهش استرس و افزایش خواب از طریق ماساژ درمانی را نباید دست کم گرفت. افرادی که خوب نمی خوابند ممکن است روز بعد در تمرکز دچار مشکل شوند. کمبود خواب ناشی از استرس می تواند منجر به تحریک پذیری در طول روز شود که می تواند به روابط شخصی آسیب برساند. استرس می تواند منجر به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی شود. همه این مشکلات را می توان با استفاده از ماساژ قبل از خواب کاهش داد.

از آنجایی که ماساژ به طور معمول و هر شب ممکن است دشوار باشد، ممکن است ماساژ صندلی ماساژور را در نظر بگیرید.. اگر از خستگی مزمن یا بی خوابی رنج می برید، یک صندلی ماساژور خوب می تواند هر دوی این مشکلات را حل کند.

یک صندلی ماساژ با کیفیت مانند صندلی ماساژ روتای می تواند اثرات زیادی داشته باشد. ماساژ می تواند گردش خون را بهبود بخشد، درد را تسکین دهد، سردرد را کاهش دهد یا از بین ببرد، سطح انرژی را افزایش دهد، انعطاف پذیری را افزایش دهد و درد ناشی از صدمات را کاهش دهد.

صندلی های ماساژور می توانند کیفیت خواب را بدون خطرات و عوارض جانبی افزایش دهند. اگر مشکل خواب دارید، با یک فروشگاه صندلی ماساژور تماس بگیرید تا صندلی ماساژور مناسب خانه و بودجه خود را پیدا کنید.

در پایان یک روز طولانی، یک ماساژ آرامش بخش می تواند درد را از بین ببرد. یکی از فواید خوابیدن روی صندلی ماساژور خواب راحت و با نشاط است.

دیدگاهتان را بنویسید