راهنمای انتخاب بلندگوی مناسب برای اتاق کاری اتاق خواب شما


بلندگوهای سقفی همانطور که از نامشان پیداست برای نصب روی سقف طراحی شده اند و شامل قسمت بالایی (شامل قاب و فریم) و داخلی (شامل بلندگو و تجهیزات لازم) می باشد.


این هدفون با توجه به کاهش آلودگی بصری، انتخاب مناسبی برای محیط های اداری، آموزشی، مسکونی و اداری می باشد.

با توجه به زاویه صدای گسترده، بلندگوهای سقفی هر چه بالاتر نصب شوند، مساحت بیشتری را پوشش می دهند.

چند نوع بلندگو سقفی وجود دارد؟

سه نوع اسپیکر سقفی دو طرفه کامل | سه روش موجود است که بر اساس کاربرد و کیفیت مورد نیاز انتخاب می شوند.

بلندگو سقفی کل گروه

کل صدا از یک قسمت تولید می شود، یعنی اگر محدوده صدای ما 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز باشد، کل صدا توسط یک درایور پخش می شود. از مزایای این اسپیکر می توان به صرفه و سبک بودن آن اشاره کرد که مناسب برای فضاهایی که به دنبال آن هستید بلندگوی سقفی ارزان قیمت با تعداد زیاد یا سقف سبک است.

بلندگو به دو صورت یا دو راه

این نوع از بلندگوهای سقفی توسط دو درایور صدا تولید می کند، یعنی اگر محدوده صدای ما 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز باشد، قسمت های بم و میانی صدا توسط یک درایور و قسمت بالا یا سه برابر صدا توسط یک درایور تولید می شود. تقویت کننده هایی که جداسازی صدا و اندازه آن برای فضاهایی که نیاز به کیفیت و جداسازی صدا دارند مناسب و مناسب هستند.

بلندگو سه راه یا سه برابر

این نوع بلندگوی سقفی توسط 3 درایور صدا تولید می کند، یعنی اگر محدوده صدای ما 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز باشد، قسمت باس توسط یک درایور، قسمت وسط صدا توسط درایور جداگانه و قسمت بالا یا قسمت سه گانه صدا توسط درایور دیگری تولید می شود. این نوع بلندگوهای سقفی دارای تفکیک صوتی و سطح صدا بالایی هستند و برای فضاهایی که بودجه مهم نیست و کیفیت و جداسازی صدا بالا نیاز است مناسب است.

به عنوان یک قاعده، اتاق هایی که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید باید بلندگوهای قدرتمندتری داشته باشند. فضاهای دیگری که عمدتاً به عنوان موسیقی پس‌زمینه عمل می‌کنند، به مدل‌های کوچک‌تر یا ارزان‌تری نیاز دارند.

چه عواملی در انتخاب ابعاد بلندگوی سقفی تاثیر می گذارد؟

پس از انتخاب نوع اسپیکر بر اساس صدا، باید ابعاد بلندگوی سقفی را بر اساس ارتفاع محل قرارگیری و نوع موسیقی در حال پخش انتخاب کنید.

اگر بلندگو در ارتفاع زیاد قرار می گیرد یا اگر موسیقی با باس زیاد پخش می کنید، به ووفر اینچ بالاتر نیاز دارید، یعنی به ووفر بزرگتری نیاز دارید.

اگر می خواهید از اسپیکر در محیط مرطوب استفاده کنید، باید اسپیکر با استاندارد IP-65 را انتخاب کنید. توصیه می شود اگر می خواهید بلندگو شفافیت کمتری داشته باشد از بلندگوهای بدون فریم استفاده کنید.

آمپلی فایرها در دو نوع اهم و اهم/ولت وجود دارند. اگر نیاز به نصب تعداد زیادی تقویت کننده روی زنجیره کابل دارید، باید از تقویت کننده هایی با مبدل های اهمی / ولت استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت فروش بلندگوهای سقفی و اطلاعات فنی به وب سایت ما به آدرس https://www.iranav.com مراجعه کنید.

هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید