کانون های مساجد می توانند آثار مناسبی در زمینه مهدیه تولید کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدیه با تشکر از آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و اعضای مهدویت فراکسیون بیان کرد: کارگروه باید محل مناسبی برای تعریف برنامه های درسی خاص و ملموس در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری با تأکید بر «مهادویت» باشد و بر این اساس دبیرخانه ای فعال در بخش های مختلف تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه خلاء فعالیت‌های حوزه «عترت» با معاونت قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره گذشته محسوس بود، گفت: مسائل کاملاً مربوط به مهدیه است. بازگشت به حوزه «عترت» و به همین دلیل است که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ مسئولیت مهمی در کارگروه فرهنگ و هنر و مهدویت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری در دوران انقلاب اسلامی در مساجد انجام می شد، گفت: 4000 گروه سرود فعال در 26 هزار کانون فرهنگی در مساجد تنها بخشی از توانمندی های عظیم جبهه فرهنگی است. انقلاب. با حمایت های مردمی می توانند در «مهادویت» آثار اعتباری تولید کنند. کانون فرهنگی هنری محرومیت زدایی وزارت فرهنگ نیز اکثر فعالیت ها و اقدامات آموزشی رایگان را در مساجد برگزار می کند.

آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر، در تکمیل این جلسه، تشکیل گروه «مهدویت» توسط برخی نمایندگان شورای اسلامی را اقدامی خوشایند توصیف کرد. : فعالیت «کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت» که همراه با فعالیت چشمگیر تشکیل فراکسیون «مهدویت» در شورای انقلاب در حال انجام است، باید از همه ظرفیت های موجود در این کار به نحو احسن استفاده کند. گروهی با حضور نمایندگان فراکسیون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان مهدوی با برنامه ریزی مدون.

وی سه حوزه «غدیر»، «عاشورا» و «مهدویت» را زمینه ساز یک اندیشه مهم انقلابی دانست و گفت: مسئولان باید به ایجاد و توسعه گفتمان مهدوی در حوزه های علمیه و مراکز آموزشی و علمی توجه ویژه داشته باشند. دانشگاه ها برای ایجاد فضا، معنویت این مکان ها باید جلوه ای جدید، زندگی و روحی تازه به خود بگیرد.

لازم به ذکر است: محمدمهدی زاهدی، الهام آزاد، از نمایندگان فراکسیون مهدوی در شورای اسلامی، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، علی رضا معاف، نایب رئیس شورای اسلامی. قرآن و عطار، سید محمود اسلامی، معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی، مجید زین العابدین، مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خدادادی، رئیس دستگاه هماهنگی. از جمله حاضران دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدیه حجت الاسلام الشجاعی، مدیر عامل موسسه منتظران منجی بود.

دیدگاهتان را بنویسید