زیباکلام ادعای خود را پس گرفت: من هیچ منبع موثقی در مورد آمار دقیق کشته ها ندارم.



صادق زیباکلام که مدعی کشته شدن 400 نفر در جریان حوادث ایران شده بود، صبح امروز دوشنبه برای توضیح به دادسرا رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از قوه قضاییه، صادق زیباکلام روز گذشته در پیامی که در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرد، از حسن روحانی رئیس جمهور سابق انتقاد کرد و قوه قضائیه احضار شد.

زیباکلام که مدعی کشته شدن 400 نفر در جریان حوادث ایران بود، صبح امروز برای توضیح به دادسرا رفت. در دادسرای عمومی از وی خواسته شد تا گفته های خود را ثابت کند و افکار عمومی را تنویر کند و وی اظهاراتش را بر اساس آمار ضدانقلاب اعلام کرد و سازمان به اصطلاح حقوق بشر را کلاهبردار دانست.

در مورد تعداد کشته شدگان، باید روشن کنم که هیچ کدام ندارم. منبع یا منبع موثق در مورد صحت آمار کشته شدگان. رقم ذکر شده در پست دیروز صرفا بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، شایعات موجود در فضای مجازی و اظهارات رسانه های فارسی زبان خارج از کشور است. من شخصاً اطلاع یا اطلاعات موثقی در مورد تعداد کشته شدگان ندارم.

ظهر امروز رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی به منظور مبارزه با شایعات، دروغ و اظهارات غیرمستند گفت: به مسئولان قضایی ذیربط در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده ام که اگر فردی کذب منتشر کند. . اظهارات یا ادعاهای غیرمستند هر چه زودتر با او تماس بگیرید و مدارک پرونده اش را از او بخواهید. اگر شخص مورد نظر بدون مدرک این دروغ را منتشر کند و نیت سوء او نیز تأیید شود، اما اظهار پشیمانی کند و اعلام کند که در صدد جبران برخواهد آمد، طبیعتاً برخورد مناسبی پیش خواهد آمد. اما اگر دروغ‌گو سندی ارائه نکند که سوء نیت او ثابت شده و در رفتارش اظهار مجازات و جبران تخلف مشاهده نشود، معلوم است که مطابق با اهداف دشمن عمل می‌کند. بنابراین به سرعت برای وی کیفرخواست صادر و پرونده وی مختومه و به دادگاه ارجاع خواهد شد.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید