وزیر ارشد: هنرمندان چشم و چراغ ما هستند/ دست از تحریف حقیقت بردارید – خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره شانزدهم.واقعیت سینمادر متن نامه خطاب به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

جشنواره بین المللی سینمای حقیقت فیلم مستند ایران با تلاش مستندسازان و هنرمندان به چراغی درخشان در سینمای مستند ایران تبدیل شده است و تداوم و درخشش آن دغدغه اصلی فرهنگ و هنردوستان این سرزمین است. ایران اسلامی در چهل سال گذشته جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی معتبری برگزار کرده است.واقعیت سینمایکی از مهم ترین هاست و تداوم آن تا رسیدن به شانزده سالگی مایه مباهات و رضایت است. توجه به عدالت فرهنگی به عنوان یکی ساده تر اولویت های دولت مردمی یکی از مولفه های سینمای مستند ایران است.

آنچه در خاطره سینمای مستند می‌ماند، تلاش آن برای ثبت واقعیت به شیوه‌ای منصفانه و هنرمندانه است. هنرمندان چشم و یک لامپ آنها ما هستیم و بیش از هر قشر دیگری صدای جامعه را به گوش مسئولین می برند. از این منظر سینمای مستند هوشمندانه و منصفانه به نقد، هشدار و پیشنهاد راه های خروج از بحران می پردازد. هنرمند چی چشم انداز می گوید. پس شرط راست گفتن، دیدن حقیقت است. بنابراین هنر ساخت فیلم مستند تنها شایسته هنرمندانی است که حقیقت را به درستی ببینند و آنچه را هنرمندانه دیده اند بازگو کنند.

هنرمندان مستند از این مناظر طبیعی جهادگران از مصادیق تعبیر جهاد هستند. تحریف حقیقت یک چالش بزرگ پیش روی نسل جوان ماست. از همه کسانی که در این زمینه نقش ایفا می کنند انتظار می رود تولید کنند جلوی خود اعوجاج طول می کشد

من در ضیافت شانزدهمین جشنواره بسیار خوشحالمواقعیت سینمافرصتی فراهم شد تا بدرخشیم و آثاری را ببینیم که واقعیت امروز ایران را به تصویر می کشد. به نظر می رسد آنها نسل جوانی بودند. آینه کل نظر فرهنگ، آداب و رسوم و قومیت ایران به مخاطبان داخلی و خارجی ارائه شد. بازتابی از روح بلند و ذوق هنرمند ایرانی هنر نسل امروز، نسل متحیر و نسل امیدوار به آینده روشن در مستندهای این دوره نمایان است.

اعمال و آمار این جلسه نوید روزها سرشار از امید به سینمای مستند ایران می دهند. حضور وسیع مستندسازان جوان، تعداد آثار سینماگران خارج از تهران استان ها تنوع و تنوع آثار در قسمت شهید آون آنها به رقابت می پردازند و تصویری از جوانان و نوجوانان امروز را نشان می دهند که همه وسعت سینمای مستند امروز را نشان می دهد. توجه مناسب و هدفمند برای حمایت از سینمای رو به رشدی که در استان ها اتفاق می افتد و توجه به مضامین مذهبی و راهبردی و کارنامه مستند این دوران، از شایستگی های این دوره از جشنوارهواقعیت سینما” او هست.

در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای هنرمندان، سینماگران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، از خداوند متعال خواستارم. یک لامپ جستجوی حقیقت و عدالت خواهی را در این سرزمین همیشه روشن نگه دارید.»

شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایرانواقعیت سینمااز 20 تا 25 آذرماه در پردیس ملاط ​​به سرپرستی محمد حمیدی مقدم برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید