بررسی ابعاد مختلف مسائل فرهنگی کشور با محوریت چهار محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری



شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس چهار محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با اعضای این شورا، ابعاد مختلف مسائل فرهنگی کشور را بررسی و بر تدوین رویه های جدید در شورای عالی نظارت دارد. شورای وزیران انقلابی فرهنگی برای پاسخگویی به چالش ها و مسائل اصلی و اساسی در عرصه فرهنگ و علم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه در جلسه ای که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ابعاد مختلف مسائل فرهنگی کشور بر اساس 4 محور اصلی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با اعضای این شورا.

چهار محور مورد بحث امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی عبارتند از:
1- مشارکت مؤثر شورا در مسائل اصلی ملی و منطقه‌ای جامعه از جمله چالش‌های مهم در حوزه آموزشی، فرهنگی و هنری، مسائل واقعی آموزش عالی کشور و مسائل مربوط به زنان و خانواده. و ارائه راهکارهای موثر برای حل مشکلات این حوزه ها و رفع آنها.
2- پیگیری مستمر فضای فرهنگی کشور به ویژه با توجه به تغییرات مهمی که گسترش فضای مجازی و تأثیرات فرهنگی و شناختی آن بر نسل جوان ایجاد می کند.
3- بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ، نه به معنای ایجاد تحول در نهادهای فرهنگی، بلکه به معنای تغییر ذهنیت اجتماعی مردم با هدف تقویت انسجام، هویت و یکپارچگی ملی.
4- رصد منظم تغییرات اجتماعی بر اساس واقعیت های میدانی و تغییر جهت نظام اولویت ها از پایین به بالا به جای تعیین این اولویت ها از بالا به پایین.

پس از این گفتگوها، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه شورا دستور داد تا علاوه بر راهکارهای رفع اصطلاحی، مهم ترین موضوعات و چالش هایی را که این نهادها مد نظر دارند جمع بندی و به شورا ارائه کند. تا از توانمندی های مردم استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از توجه مقام معظم رهبری در این جلسه و طی 15 ماه گذشته و همچنین ملاحظات ایشان در خصوص عملکرد آتی شورا

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید