تظاهرات گسترده در حمایت از شهردار مخالف استانبول



هزاران ترک امروز در حمایت از شهردار مخالف استانبول که به دو سال و نیم زندان محکوم شده است، تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، دادگاه استانبول اکرم امام اوغلو، شهردار محبوب استانبول را به اتهام توهین به اعضای کمیسیون عالی انتخابات ترکیه متهم کرد.

آسوشیتدپرس ضمن اعلام این خبر گزارش داد که این مجازات شامل حبس و ممنوعیت هرگونه فعالیت سیاسی امام اوغلو است.

بر اساس این گزارش هزاران نفر روز پنجشنبه برای دومین روز در مقابل شهرداری استانبول در اعتراض به این حکم تظاهرات کردند.

امام اوغلو قصد دارد به این حکم اعتراض کند، در حالی که احزاب مخالف می گویند این محاکمه تلاشی برای حذف یکی از مخالفان اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه است.

روز چهارشنبه، دادگاه استانبول، اکرم امام اوغلو، شهردار مخالف استانبول را علاوه بر ممنوعیت فعالیت سیاسی، به دو سال و ۷ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم کرد.

امام اوغلو به دلیل اظهاراتی که پس از انتخابات 2019 بیان کرد، به دلیل “توهین به مقامات دولتی” که رئیس و اعضای کمیسیون عالی انتخابات ترکیه هستند محاکمه می شود.

امام اوغلو در 31 مارس 2019 تمامیت کمیسیون عالی انتخابات را زیر سوال برد و اعضای این کمیسیون انتخاباتی را به “احمق بودن” متهم کرد.

در جلسه قبلی (سومین جلسه) دادگاه که در 11 نوامبر برگزار شد، دادستان استانبول درخواست حبس برای شهردار استانبول (بین 1 سال و 3 ماه و 15 روز به عنوان حداقل حبس و 4 سال و یک ماه به عنوان حداقل حبس) کرد. حداکثر).

امام اوغلو از حمایت گسترده حامیان گروه های مختلف مخالف در ترکیه، به ویژه بزرگترین حزب مخالف، حزب جمهوری خواه خلق، که به آن تعلق دارد، برخوردار است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید