هشدار جدی این افراد «هندوانه» نخورند!


دکتر زهرا جعفری کارشناس طب عامیانه میوه هر فصل را منحصر به این فصل دانست و گفت: هندوانه یک میوه تابستانی است و در این فصل از سال که در فصل سرما هستیم نباید مصرف شود.

وی افزود: طبع هندوانه سرد و مرطوب است و به همین دلیل مصرف آن در تابستان که هوا گرم است توصیه می شود اما اکنون که هوا سرد شده این میوه را نباید خورد.

جعفری بیان کرد: خوردن هندوانه که طبع سردی دارد در این هوای سرد، سردی و مزاج افراد را تقویت می کند و باعث ایجاد مشکل در دستگاه گوارش می شود.

وی افزود: این مشکلات به ویژه در افرادی که دچار سرماخوردگی و نم و مزاج هستند شدیدتر خواهد بود و مسلم است که این افراد به ویژه در شب یلدا از خوردن هندوانه پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: نکته مهم دیگری که در شب یلدا باید به آن توجه کرد، بحث پرهیز از غذا خوردن است.

وی افزود: در این شب تنقلات و انواع شیرینی ها، میوه ها، شیرینی ها و غذاهای سنگین برای پذیرایی ردیف می شود که در صورت مصرف همزمان در مدت زمان کوتاهی باعث ایجاد مشکل در دستگاه گوارش می شود.

جعفری گفت: هدف از شب یلدا هم نشینی و لذت بردن از گفتگو با دوستان و اقوام است و لازم نیست مردم فقط در این شب غذا بخورند و بهتر است غذای سبک و کمی میوه و آجیل بخورند. آن هم در فواصل زمانی مناسب ، بازی های بیشتری انجام دهید، صحبت کنید و آیین هایی مانند کتاب حافظ، شاهنامه خوانی و … را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید