تکلیف یک هنرمند هنرهای نمایشی برای تحول این روزها چیست؟ خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان



به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دومین نشست از مجموعه «برخوردهای ریکاوری» با عنوان «مداخله هنرمند هنرهای نمایشی در شکل دهی امروز و فردا» در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

در این جلسه روز چهارشنبه 30 آذر 1401 ساعت 17:30 در سالن استادیوم انتظامی خانه هنرمندان ایران علی شمس و سیاوش برگزار می شود. خالص هر دو کارگردان تئاتر صحبت خواهند کرد.

در این نشست تلاش می شود تا به این پرسش ها تامل و در صورت امکان پاسخ داده شود که چگونه یک هنرمند هنرهای نمایشی می تواند در شرایط کنونی مداخله کند و چگونه می توان پس از تداخل با چیدمان فعلی، همچنان امکاناتی برای وجود پیدا کرد؟ آیا خواسته های هنرمندان هنرهای نمایشی پتانسیل تغییر نظام فعلی را دارد؟ نهادهای رسمی برخاسته از مربع آیا هنر نمایش می تواند مطالبات هنرمندان این عرصه را پیگیری و محقق کند؟ فعالیتی است در زمینه هنرهای نمایشی که پس از تجربه بیش از صد روز ضروری است فرم را پیدا کنید آیا تازه است

در این جلسات منظور از «بازیابی» بازگشت به گذشته نیست، بلکه تلاشی است برای برانگیختن قدرت رهایی بخش هنر و هنرمندان به شکل عینی. با تجربه سه ماه گذشته، اکنون باید تلاش کنیم تا تغییراتی را که هنرمندان خواسته اند در نهادهای هنری ایجاد کنیم. به خصوص اینکه سازوکار کسب مجوز برای شروع هر فعالیت هنری قدیمی است و از نظر بسیاری از هنرمندان دیگر قابل اجرا نیست.

حضور در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید