بازگرداندن بیش از 4800 هکتار از اراضی تصرف شده در خوزستان به دولت



ایسنا/ خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران در حفظ و حراست از اراضی ملی و دولتی و نظارت مستمر بر این اراضی به منظور جلوگیری از تعرض و تعرض به میادین متعلق به بانک دولتی، گفت: ماه های سال جاری، بیشتر شد. بیش از 4 هزار و 800 هکتار از اراضی ملی و دولتی در تحریم مصادره و به بیت مال بازگردانده شده است.

علی دهقانی در جلسه شورای صیانت از حقوق بیت المال در منابع ملی و طبیعی رازی استان خوزستان اظهار داشت: اولین وظیفه متولیان امر در این زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مصادره، تجاوز است. در مورد اراضی دولتی و دولتی و تخریب آنها و در صورت عدم انجام این اقدامات، گام بعدی برخورد قاطع و مؤثر با متخلفان در چارچوب قانون است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: عدم نظارت صحیح، سهل انگاری، عدم توجه و حضور به موقع گشت های زمینی و هرگونه کوتاهی در مدیریت این منابع که به مدیران سپرده شده است، نیست. قابل قبول است شکایت خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای برخورد با متخلفان حقوق بیت المال از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 هزار و 800 هکتار از اراضی ملی به ارزش 35 هزار میلیارد ریال با پیگیری قضایی تصرف شده است. دستورات و احکام صادر و 324 میلیون ریال بازپس گرفته و به دولت بازگردانده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 200 درصد بهبود را نشان می دهد.

دهقانی ادامه داد: از این مساحت 3 هزار و 442 هکتار به اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و یک هزار و 262 هکتار به اراضی اداره کل راه و شهرسازی و 113 هکتار تعلق دارد. هکتار از اراضی اداره کل راه و شهرسازی است. این سواحل که به زمین‌های کنار رودخانه‌ها متصل هستند، تحت نظارت سازمان آب و برق هستند.

وی گفت: در همین مدت 264 مورد تخریب بر اساس تبصره 2 ماده 10 و دستورات صادره اجرا و 54 حلقه چاه غیرمجاز نیز توقیف شد. همچنین 97 هکتار از این اراضی با تشکیل 19 پرونده در زمینه تخریب محیط زیست و برخورد با متخلفان به دولت بازگردانده شد.

دهقانی افزود: در راستای حفاظت و نگهداری از اراضی کشاورزی و رسیدگی به روند تخریب باغات، 15 پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات تشکیل و 19 هزار و 200 متر از این اراضی اجرا شد. . به جایگاه قبلی خود بازگشتند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید