چگونه از بورس ارز می خرید؟



فردا برای اولین بار ربع سکه در بورس کالا عرضه می شود. بر این اساس سقف خرید برای هر متقاضی محدود بوده و زمان تحویل واقعی پنج روز پس از انجام معاملات می باشد.

به گزارش ایسنا، 500 هزار شمش طلا از رباح بحر آزادی از فردا به مدت سه روز کاری در بورس کالا عرضه می شود. اطلاعات مربوط به سفارش‌ها و نرخ‌های معاملات را می‌توانید در بخش «بورس کالا» در بخش «گواهی سپرده مستمر برای کالا» مشاهده کنید.

نرخ ارز، ساعات معاملات و شرایط خرید برای هر متقاضی چگونه است؟

بر این اساس کلیه اشخاص حقیقی بالای 18 سال که دارای توکن ملی هستند مجاز به انجام معامله هستند و متقاضیان خرید ربع سکه توجه داشته باشند که ژتون مذکور فاقد تراکنش ثانویه است.

زمان پیش بازگشایی از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 13 به پایان می رسد و حراج تک قیمت ساعت 13 برگزار می شود. محدوده قیمت سفارش و قیمت سفارش عرضه توسط بانک مرکزی تعیین می شود. این فرآیند از شنبه 24 دی لغایت چهارشنبه 26 دی ماه ادامه خواهد داشت. هر متقاضی می تواند حداقل یک سکه و حداکثر پنج ربع خریداری کند.

سکه چه زمانی به دست خریدار می رسد؟

تحویل ربع سکه به مشتری از خزانه حداقل پنج روز کاری پس از انجام معامله امکان پذیر است و ربع سکه را نمی توان قبل از مهلت تعیین شده به دارنده CDC تحویل داد. البته تا 29 اسفند 1403 امکان نگهداری کالا در خزانه وجود دارد و هزینه نگهداری یک قطعه سکه طلای رب بحر آزادی روزانه 1000 ریال می باشد. این هزینه به عهده خریدار خواهد بود که هنگام تحویل کالا از کمد باید با انباردار تسویه شود. ضمناً مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان یک درصد هزینه انبار محاسبه و به مغازه دار پرداخت می شود.

شرایط تحویل ارز چگونه است؟

جهت دریافت ربع سکه از بیت المال لازم است مالک یا نماینده قانونی وی از اول بهمن ماه سال جاری و پس از هماهنگی با خزانه و گرفتن نوبت نسبت به دریافت کالا در موعد مقرر با هویت اقدام نماید. مدارک تایید به محل نوبت گرفته شده و توسط بانک اعلام خواهد شد. یک چهارم سکه های تحویل شده به مشتریان باطل است.

پس از دریافت ربع سکه از خزانه هیچگونه اعتراضی نسبت به کمیت و کیفیت کالای تحویلی پذیرفته نخواهد شد. بنابراین صاحب ربع سکه می تواند در زمان تحویل، یک ربع سکه را مشاهده کند و در صورت مغایرت با مشخصات کیفی اعلام شده از تحویل آن خودداری کرده و ظرف دو روز کتباً از طریق کارگزار مربوطه به صرافی اطلاع دهد.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید